×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مگاهاسپیتال؛ افقی روشن برای ارتقای سلامت در گیلان

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در هشتاد و نهمین جلسه شورای راهبردی، ضمن تشکر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار گیلان و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت مگاهاسپیتال، این مهم را افقی روشن برای ارتقای سلامت در گیلان عنوان کرد.

به گزارش گیلان پیام، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر اهمیت استفاده از برنامه های علمی برای انجام امور اجرایی، اظهار داشت: سال ۹۸ برای حوزه سلامت، سال آغازی دوباره است، چرا که بعد از گذشت ۳ سال و پشت سر گذاشتن اولین فاز از برنامه راهبردی، شاهد ثمرات و نتایج این برنامه هستیم. وی ادامه داد: اکنون دانشگاه با تکیه بر برنامه استراتژیک و تلاش خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از جرگه دانشگاه های بدهکار خارج شد و این مهم در جلسه هیات امنا دانشگاه مطرح و تایید شده است. در این زمینه، علی رغم شرایط دشوار اقتصادی در کشور، با تخصیص بودجه و تسویه بخشی از مطالبات پرسنلی، دانشگاه روند و سیر صعودی را در سال ۹۷ به ویژه در روزهای پایانی سال، تجربه کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به مرجعیت دانشگاه در خصوص استقرار پرونده الکترونیک، اذعان داشت: اطلاعات نظام ارجاع استان گیلان در روزهای پایانی سال، با استفاده از سامانه سیب، از نود آزمایشی به نود اصلی وزارت بهداشت وارد شد، در این زمینه، گیلان تنها استان کشور است که با استفاده از سامانه سیب توانست این مهم را محقق نماید و به عنوان رفرنس در کشور معرفی شود.

وی در ادامه، با مروری بر نقشه جامع درمان و مطرح شدن مگاهاسپیتال به عنوان نیاز استان، یادآور شد: نیاز استان به یک بیمارستان جامع، بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال ۹۵، به عنوان یک مطالبه مطرح شد، در این زمینه، با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان استان، استاندار، سازمان برنامه و بودجه و سایر مسوولان، این نیاز استان به عنوان مهمترین اولویت حوزه سلامت در لایحه بودجه سال ۹۸ با استفاده از فاینانس مورد توجه قرار گرفت که این افق روشنی است که باید از حمایت های مسوولان استان تشکر و قدردانی شود، شاید کمتر مساله ای در استان مطرح شود که همه مسوولان یکصدا، بخواهند آن را به عنوان یک مطالبه استانی و منطقه ای مطرح کنند. در این راستا، ساخت یک بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی در کنار مگاهاسپیتال نیز در دستور کار قرار دارد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک با بیان اینکه برای ادامه مسیر، به برنامه جدید نیازمندیم، افزود:  تحقق پرونده الکترونیک، از مهمترین ماموریت های واگذار شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. در این زمینه، بحث نسخه نویسی الکترونیک و ارسال اسناد بیمه ای بیمارستان ها به شکل الکترونیک، در بازه زمانی کوتاه (پایان نیمه اول سال جاری)، باید به انجام برسد. وی ادامه داد: از موفقیت های ارزشمند دانشگاه است که وزارت بهداشت و درمان، در مهمترین برنامه های خود، استان گیلان را به عنوان پایلوت قرار داده است و امیدواریم تا پایان سال، با تحکیم چارچوب ها و استفاده از تجارب موجود، شاهد تحقق پرونده الکترونیک  باشیم.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود، سال پیش رو را سال اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: آگاهی در خصوص مفاهیم اقتصادی و به کاربردن تکنیک های آن را در راستای مقوله نبرد اقتصادی، در شرایط دشوار کنونی حایز اهمیت است و بازنگری در خصوص سنجه های مربوط با تکیه بر مسایل اقتصادی از راهبردهای مهم حوزه سلامت گیلان در سال جدید است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان، با ابراز خرسندی از توانمندی به دست آمده در بدنه دانشگاه، افزود: اکنون، دانشگاه، رو پای خود ایستاده است و بی تردید این مهم، بدون همت و همکاری همه کارکنان محقق نمی شد. در ادامه راه نیز، با وجود شرایط فعلی و با تمهیدات اتخاذ شده، امیدوار هستیم، با وجود مشکلات موجود، سرعت و شتاب حرکتمان کند نشود و حتی شاهد گسترش بیشتری در این خصوص باشیم و نتیجه آن را در بهبود ارایه خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و پژوهشی شاهد باشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.