×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بازدید اعضای کمیته اسلحه و مهمات استان از تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجان

 

اعضای کمیته مدیریت اسلحه و مهمات استان گیلان از تالاب بین المللی امیرکلایه بازدید کردند.

به گزارش گیلان پیام، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در جلسه ای که با حضور اعضای کمیته و فرماندار لاهیجان وتعدادی از مسوولین استانی برگزار شد  گفت:حفاظت محیط زیست گیلان با اجرای پروژه هایی در مناطق تالابی سعی در مدیریت و تغییر رویکرد مردم و اهالی حاشیه تالابی در نحوه استفاده از تالاب ها دارد.  بازسازی و مرمت دریچه کنترل آب تالاب بین المللی امیرکلایه باعث خواهد شد تا حدود صدو چهل سانتی متر آب تالاب بالا بیاید و بحث تصرف غیر مجاز اراصی تالابی به حداقل برسد.

محمدپور تصریح کرد در خصوص توسعه بوم گردی نیز اعتبارات خوبی تخصیص داده شده تا باعث رونق اقتصاد و افزایش کیفیت زندگی همجواران تالاب شود.

وی  افزود در بحث شکار و صید در سال جاری ۲۰ قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز کشف و ضبط شده است. وی گفت بر اساس آمار سال ۹۵ که اخرین سال صدور پروانه شکار قبل از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بود حدود ۴۵۰۰ نفر دفترچه شکار دریافت کردند در حالی که طبق آمار سازمانهای ذی ربط بیش از ۷۰ هزار اسلحه مجاز و غیر مجاز در سطح استان وجود دارد که در صورت ورود این حجم اسلحه به بحث شکار و صید ، فشار بسیار زیادی به مناطق و زیستگاه های طبیعی استان  وارد می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت امسال در نظر داریم از ۱۵ آبان صدور دفترچه شکار را در دفاتر پیش خوان دولت آغاز کنیم که لازم است با تعاملات موجود بین دامپزشکی و محیط زیست بحث آنفلوانزا فوق حاد پرندگان پایش شود و تاکید می شود که این مجوز دو ماهه است و در صورت اعلام رسمی شیوع آنفلوانزا، صدور مجوز متوقف و مجوزهای صادر شده هم ملغی خواهد شد البته چنانچه مشکلی پیش نیاید این مجوزها قابل تمدید خواهد بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.