×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل کمیته امداد گیلان:  سالیانه حدود هزار خانوارخودکفا شده و از چرخه حمایت امداد خارج می‌شوند

 

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با تشریح برنامه‌های یک‌ساله این نهاد و همچنین برگزاری جشن نیکوکاری در گیلان، اصحاب رسانه‌ها را مددکاران افتخاری کمیته امداد دانست.

به گزارش گیلان پیام،عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه همه امدادگران در خدمت نیازمندان هستند گفت: کمیته امداد مانند یک اورژانس عمل می‌کند اما ما تلاش می‌کنیم تا در شرایط کنونی بیشترین و بهترین خدمات را به محرومان ارائه کنیم.

وی به رویکرد توانمندسازی مددجویان به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد اشاره کرد و افزود: کمیته امداد بااستعداد سنجی و در نظر گرفتن علاقه‌مندی و توان مددجویان، ارائه آموزش‌های مهارتی به آن‌ها و همچنین پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی، آنان را به سمت خودکفایی هدایت می‌کند

اهرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند تصریح کرد: با کمک خیران و پرداخت تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت هیچ مددجویی در صف دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و وام کارگشایی نیست.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به همسویی و هم‌افزایی این نهاد با مؤسسات خیریه اشاره کرد و گفت: بر اساس اساسنامه این نهاد و برنامه پنج‌ساله ششم مکلف هستیم تا با تمامی مؤسسات خیریه هم‌افزایی و همسویی کرده و در این راستا از سال ۹۶ تاکنون نشست‌های تخصصی با مدیران مؤسسات خیریه برگزار و برابر تفاهم‌نامه‌های منعقده کمک‌هایی از سوی امداد در قالب ماده ۴۰ به‌حساب حقوقی آن‌ها برای ارائه خدمات هدفمندتر به نیازمندان واریز می‌شود.

اهرابی با اشاره به نقش ارزنده رسانه‌ها در افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مردمی در ارائه خدمت بیشتر به محرومان افزود: رسانه‌ها چشم بیدار جامعه و مددکاران افتخاری کمیته امداد هستند که می‌توانند باقدرت قلم خود برای تنویر افکار عمومی کمک‌حال سازمان‌ها و نهادها به‌ویژه کمیته امداد باشند.

وی بابیان اینکه تا پایان سال جاری بیش از ۴ هزار طرح اشتغال بااعتبار بالغ‌بر ۷۵ میلیارد تومان در گیلان اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: البته این ظرفیت در گیلان و در بین خانوارهای تحت حمایت و فرزندان آن‌ها وجود دارد که هرچه قدر میزان اعتبار بیشتری برای اشتغال اختصاص پیدا کند افراد بیشتری از اقشار ضعیف جامعه اشتغال‌زایی خواهند کرد.

اهرابی ادامه داد: حدود هزار خانوار سالیانه خودکفا شده و از چرخه حمایت امداد خارج می‌شوند و بر این اساس سال گذشته هزار و ۶۴۴ خانوار خودکفا شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از اجرای ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی شامل ساخت، خرید، تعمیر و سرویس بهداشتی بااعتبار ۹۲ میلیارد تومان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از ۹۲ میلیارد تومان اعتبار، ۶۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه‌وبودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها و مابقی از منابع امداد و مشارکت خیران و آورده مددجو تأمین می‌شود.

وی همچنین بابیان اینکه ساخت دو هزار و ۳۰۰ واحد در قالب خرید و ساخت مسکن شهری و روستایی انجام می‌شود که ۲۲۰ واحد آن بااعتبار ۱۱ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری رسید افزود: ساخت مابقی واحدهای مسکونی تا پایان سه‌ماهه اول سال ۹۸ به پایان می‌رسد.

اهرابی گفت: ۳۸۰۰ خانوار از مددجویان گیلانی به‌ویژه زنان سرپرست خانوار مستأجر هستند که در سال جاری بیش از دو میلیارد تومان برای اجاره مسکن به آن‌ها پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه درآمد کلی کمیته امداد گیلان طی سال گذشته بیش از ۵۵ میلیارد تومان بود تصریح کرد: امسال این میزان درآمد به ۷۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد این در حالی بود که دشمنان بیشترین هجمه‌ها را نسبت به این نهاد داشتند اما مردم با کمک‌های خود ثابت کردند که همواره در کنار محرومان و کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تعداد ایتام تحت حمایت این نهاد را سه هزار و ۸۷۰ یتیم و تعداد فرزندان محسنین را چهار هزار ۳۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۲ هزار و ۱۸۶ نیکوکار این ایتام و محسنین حمایت می‌کنند و در ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد تومان به آن‌ها کمک کرده‌اند این در حالی است که ۱۱۰ نفر از ایتام فاقد پدر و مادر هستند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد را کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۴۵۲ کودک زیر پنج سال دارای سوءتغذیه از مجموع هزار و ۷۹۲ کودک شناسایی‌شده توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحت حمایت این نهاد ساکن مناطق محروم هستند که ماهیانه هریک ۹۲ هزار تومان سبد غذایی دریافت می‌کنند.

اهرابی به اقدامات فرهنگی انجام‌شده برای مددجویان تحت حمایت نیز اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ سبک زندگی دینی مورد تأکید این نهاد است و تلاش می‌کنیم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و تربیتی، آن‌ها را به سبک زندگی دینی نزدیک‌تر کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در گیلان هم‌زمان با کشور افزود: جشن نیکوکاری امسال در روزهای چهارشنبه ۱۵ اسفندماه در سطح مدارس، پنجشنبه ۱۶ اسفندماه در پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهرها و جمعه ۱۷ اسفندماه در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان شعار جشن نیکوکاری امسال را “عیدی برای همه” عنوان کرد و گفت: این جشن در آستانه سال نو باهدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان اجرا می‌شود و وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان صداوسیما، سازمان دانش‌آموزی، سازمان و مراکز نیکوکاری محله در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشن ملی مشارکت می‌کنند.

اهرابی بابیان اینکه امسال ۳۵۰ هزار پاکت نیکوکاری در بیش از ۱۳۰۰ مدرسه در سطح گیلان توزیع‌شده است یادآور شد: ۹۴ پایگاه ثابت و ۱۶ پایگاه سیار در شهرستان‌های استان فعال هستند و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق این پایگاه‌ها به نیازمندان اهداء کنند.

وی با قدردانی از مشارکت مردم نوع‌دوست در کمک به محرومان و ایتام افزود: مردم نیکوکار گیلان می‌توانند از طریق کد *۸۸۷۷*۰۱۳#، شماره‌حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۷۶۷۸ نزد بانک ملی و یا ارسال عدد ۱ به سامانه ۸۸۷۷ و به‌صورت حضوری در دفاتر کمیته امداد سراسر استان کمک‌های خود را به نیازمندان اهداء کنند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.