×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
اولین همایش پاکیاران شهرباران های نقره ای برگزار شد

اولین همایش پاکیاران شهرباران های نقره ای به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت و مشارکت اداره کل آموزش پرورش گیلان صبح امروز برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام،اولین همایش پاکیاران شهرباران های نقره ای به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت و مشارکت اداره کل آموزش پرورش گیلان صبح امروز برگزار شد.

طرح پاکیاران شهرباران های نقره ای برای اولین بار و در راستای فرهنگ سازی از سنین کم برای مهدکودک ها و مدارس در شهرستان رشت اجرایی گردید تا اثر گذاری فرهنگی نسل آینده دلسوزی بیشتری برای حفظ نظافت محیط زندگی خود داشته باشند.

علیرضا حاجیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در این همایش اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت فرآیند مدیریت صحیح و کاهش تولید زباله را تدوین کرده است.

وی افزود: در اولین مرحله از استراتژی مدیریت صحیح زباله، تفکیک از مبداء و اصلاح الگوی مصرف در راستای کاهش تولید زباله در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و آموزش از سنین پایه و مدارس تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند با مشارکت سازمان های مردم نهاد آموزش تفکیک از مبدا و کاهش تولید زباله را در مدارس رشت آغاز کرد.

حاجیپور پاکیاران را همیاران و نمایندگان سازمان مدیریت پسماند دانست و افزود: پاکیاران می توانند به صورت مستمر دوستان و اطرفیان را به تفکیک از مبدا و کاهش تولید زباله تشویق کنند.

وی با اشاره به بحران زباله در رشت گفت: جنگل های سراوان پذیرای زباله رشت و شهرستان های اطراف رشت است و محلی که می توانست جاذبه زیادی داشته باشد اکنون به محل دفن زباله تبدیل شده است.

حاجیپور خاطرنشان کرد: کاهش سرانه زباله در رشت هرچند به مقدار ناچیز می تواند کمک زیادی به احیای محیط زیست و سلامتی شهروندان کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت همچنین در انتهای سخنان خود از انتخاب پاکیاران نمونه در سطح مدارس خبر داد.

این همایش با اجرای عمه خورشید و عمو خندان ،مجری های کودک و نوجوان، اجرای نمایش های شاد و متنوع،سرود، کلیپ های آموزشی و ..همراه بود و همچینن در این مراسم از طرح ” پاکیار” نیز رونمایی شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.