×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آیین رونمایی از پنج سردیس مفاخر گیلانی در میدان مشاهیر منطقه آزاد انزلی برگزار شد

 

همزمان با آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، از پنج سردیس جدید مفاخر گیلان زمین در میدان مشاهیر فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی رونمایی شد.

به گزارش گیلان پیام، همزمان با آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، با حضور رییس هیات مدیره ومدیرعامل،اعضای هیات مدیره ،معاونین ،مدیران سازمان، مدیران کل دستگاه های فرهنگی استان گیلان، مسئولین استانی و شهرستانی، اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی و همچنین خانواده ها و دوستداران مفاخرگیلان زمین، از پنج سردیس جدید مفاخر گیلان زمین در میدان مشاهیر فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی  رونمایی شد.

در این مراسم از سردیس آیت ا… سید محمد نجفی روحانی و عالم جلیل القدر که مورد احترام مردم شهرستان بندر انزلی و گیلان  استاد جلیل ضیاء پور از مفاخر هنر و پدر نقاشی مدرن ایران، پروفسور حسن اکبر زاده از بزرگان علم ریاضی و ریاضی دان فاخر بین المللی، استاد عباس امیری هنرمند و بازیگر نامی کشورمان و جهان پهلوان محمود نامجو اسطوره وزنه برداری کشور در باغ مشاهیر منطقه آزاد انزلی رونمایی شد.

گفتنی است پیش از این در دو مرحله سردیس مفاخر گیلانی در منطقه آزاد رونمایی شده است که در مرحله اول میرزا کوچک خان جنگلی، سردار شهید حسین املاکی، ، آیت ا.. محمد تقی بهجت، سیروس قایقران ، سید میر احمد فخری نژاد(شیون فومنی)، کیومرث صابری(گل آقا) و استاد محمد معین و در مرحله دوم سرلشگر شهید سید موسی نامجوی، پروفسور مجید سمیعی، دکتر محمد علی مجتهد گیلانی، استاد فریدون پور رضا و پرفسور محمد بهزاد در این منطقه جهت بازدید گردشگران ساخته و نصب شده است.

لازم بذکر است سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای معرفی مفاخر گیلان زمین در حوزه ها و رشته های مختلف، از سالهای گذشته اقدام به رونمایی از سردیس مشاهیر گیلان در فاز تجارت و گردشگری منطقه نموده که این اقدام به منظور فرهنگ سازی در خصوص معرفی الگوهای موفقیت، آشنایی نسل جوان با مردان و زنانی که با تلاش به قله های موفقیت دست یافتند و در نهایت نکوداشت مفاخری که نقش مهمی در درخشش گیلان در آسمان ایران زمین داشته اند، انجام شده و جانمایی مناسب سردیس مفاخر گیلان در مرکز گردشگری منطقه ، همراه با نور پردازی جذاب ، توجه گردشگران زیادی جذب کرده که این امر موجب معرفی مفاخر گیلان به بازدید کنندگان خواهد شد.

گفتنی است اجرای گروه موسیقی سنتی گیلانی ، سخنرانی خانواده های مشاهیر گیلان و تشریح اقدامات فرهنگی سازمان در خصوص تکریم مفاخر گیلان از سوی معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان از دیگر برنامه های آیین رونمایی بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.