×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

جلسه هم اندیشی مدیران هسته ها، شرکت های فناور و دانش بنیان، با رویکرد ارایه راهکار جهت بهبود روند امور در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام،طی این نشست، دکتر مصطفی گل شکن- رییس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان هدف از برگزاری  نشست را ارایه راهکار و هم اندیشی در جهت ارتقاء مدیران هسته ها، واحدهای فناور و شرکت ها عنوان کرد و افزود: دراین جلسات باید بتوانیم با همدلی و همراهی و ارائه راهکار مناسب در حوزه سلامت از ایده به تولید محصول برسیم.

وی افزود: تاسیس سه مرکز رشد در دانشکده های داروسازی، شرق گیلان  و بهداشت در دانشگاه علوم پزشگی گیلان و ۶ شرکت دانش بنیان و ۴۵ واحد فناور، گامی موثر در جهت مسیر چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد.

دکتر شادمان نعمتی- معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مروری بر گزارش مدیران هسته ها و شرکت های فناور و دانش بنیان، تشکیل مراکز رشد و ارتقاء رتبه فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: در راستای برنامه راهبردی دانشگاه، ز رتبه ۳۳ به رتبه  ۱۳ در حیطه فناوری ارتقا پیدا کرده ایم. وی ادامه داد: در شورای معاونین دانشگاه مصوبه نحوه حمایت از  فناوری سلامت و ارتباط با صنعت پرتو تایپ، ثبت پتنت و شرکت دانش بنیان تصویب شد که در این راستا قرار است به منتخبین جوایزی تعلق گیرد.

دکتر باستی- رییس پارک علم و فناوری استان گیلان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران حوزه فناوری سلامت اظهار داشت: استان گیلان با توجه به ظرفیت هایی مانند منابع طبیعی، دریا و …شایسته است، به میزان بیشتری از این پتانسیل ها در پارک علم و  فناوری استفاده گردد. وی افزود: در بحث صنایع خلاق مثل تولید  محتوا، انیمیشن، سینما فعالیت زیادی انجام نگرفته است.

این مقام مسوول در ادامه از نوآوری مراکز خلاق و جایگاه حمایتی آن به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف نام برد و یادآور شد: با راه اندازی صندوق مالی از فشارهای مالی موجود کاسته خواهد شد و نیز با ایجاد تفاهم نامه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، ظرفیت پارک را افزایش می یابد و  در این خصوص با سیاست گذاری های درست می توان بر بسیاری از مشکلات فایق آمد و با تبلور این امر به آینده امیدوار بود.

دکتر حمید رضا بادلی-مدیر توسعه و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تحریم های موجود اذعان داشت: می توان با ارتباط بیشتر با صنعت و پتانسیل موجود در شرکت های دانش بنیان، کاستی های موجود در حیطه سلامت را مرتفع ساخت.

گفتنی است؛ این نشست که با حضور دکتر علی باستی- رییس پارک علم و فناوری گیلان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، رییس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه، مدیر توسعه و فناوری دانشگاه و  مسوولین مراکز رشد، مدیران هسته ها و واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان در سالن جلسات مرکز فناوری سلامت برگزار شد،  ضمن ارایه گزارشی  از سوی اعضا، در خصوص پیشرفت حوزه کاری مربوطه، راهکار ارایه شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.