×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برای اولین بار در کشور به انجام رسید؛  راه اندازی اولین مرکز خصوصی رشد در حوزه فناوری سلامت

در راستای توسعه فعالیت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و ایجاد ساختار علمی، پژوهشی و فناورانه، اولین مرکز خصوصی رشد در حوزه فناوری سلامت وزارت بهداشت، در گیلان راه اندازی شد.

به گزارش گیلان پیام، در راستای ایجاد ساختار علمی، پژوهشی و فناوری و همچنین توسعه فعالیت های دانش بنیان، اولین مرکز خصوصی رشد در حوزه فناوری سلامت کشور، به همت مجتمع فناوری های پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی شد، در این خصوص، تفاهم نامه همکاری مشترک آموزشی، پژوهشی و فناوری، با موسسه آموزش عالی رحمان رامسر امضا شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک-رییس دانشگاه علوم  پزشکی گیلان، با اشاره به تعداد قابل توجه فارغ التحصیل و دانشجو در کشور، اظهار داشت: در شرایط فعلی، راه پیشرفت مملکت، از مسیر فناوری و با تکیه بر شرکت های دانش بنیان است. وی ادامه داد: تا کنون اگر سرمایه اصلی را در زیر زمین جست و جو می کردیم، امروز باید آن را در اندیشه و مغز جوانان کشور بیابیم.

دکتر یوسف زاده چابک، با تاکید بر ضرورت توسعه مراکز رشد فناوری سلامت، خاطرنشان کرد: عملکرد مراکز رشد برای واحدهای فناور، مانند نگهداری از یک کودک تازه متولد شده است، تا زمانی که به رشد و بالندگی برسند نیازمند مراقبت، حمایت و دلسوزی هستند. با تلاش این مراکز، توانایی های واحدهای مختلف، مشخص شده و به تولید ثروت و کارآفرینی منجر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حمایت و نگاه دانشگاه برای حمایت از مراکز رشد گفت: مراکز رشد با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های خود می توانند  از این حمایت ها بهره مند شوند و در راستای تحقق ایده های فناورانه گام بردارند.

وی با تصریح بر لزوم برنامه ریزی در گسترش فعالیت های فناورانه، یادآور شد: اینکه چگونه باید به توسعه و بالندگی رسید مهم است، تاکنون، تنها به منابع دولتی متکی بودیم اما، کلید آزاد کردن ظرفیت های سرشار علمی جوانان کشور، استفاده از منابع غیردولتی و تامین منابع از طریق سرمایه گذار است، در این راستا، ایجاد این نوع تفاهم نامه های مشترک، اولین قدم برای رشد اندیشه های علمی است و می تواند به عنوان الگویی برای تمام کشور مطرح شود.

وی با بیان این مطلب که طولانی ترین راه ها با اولین قدم ها آغاز می شود، اذعان کرد: کارهای نوآورانه و خلاقانه ی چند سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  در سطح ملی، تجربه ای ارزشمند برای توسعه بیشتر و بهتر فعالیت های ایده محوری و فناورانه است.

دکتر مصطفی گل شکن- رییس مجتمع فناوری های پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به بیانات مفام معظم رهبری در خصوص اهمیت توسعه علم و فناوری، گفت: با توجه به نقشه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان و ایجاد سه مرکز رشد تخصصی در دانشکده های شرق گیلان، بهداشت و داروسازی، تفاهم نامه در بخش خصوصی را دستور کار قرار دادیم که این مهم، برای نخستین بار در کشور در حال انجام است. وی ادامه داد: وجود شتاب دهنده ها در زمینه بهره وری محصولات ایده محور و ایجاد بستری مناسب، مرکز را به هدف نهایی خود نزدیک می کند.

دکتر گل شکن تصریح کرد: تفاهم نامه با موسسه آموزش عالی رحمان رامسر در زمینه آموزشی پژوهشی و فناورانه و به صورت مشترک در تولید محصولات نیز خواهد بود. در این خصوص، کانون شکوفایی خلاقیت از طرح های فناورانه دانشجویی حمایت می کند. وی افزود: واحد R&D نیز در این مرکز دایر است که در زمینه ارجاع طرح ها به صنعت فعالیت می کند.

دکتر سیدعباس ابراهیمی- معاون آموزشی و پژوهشی موسسه آموزش عالی رحمان رامسر نیز در این نشست، با اظهار خرسندی از امضای این تفاهم نامه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار داشت: شکاف بین محتوای آموزشی و بازار کار، جای خالی مراکز رشد فناوری را بیش از پیش مشخص می کند. هم اکنون در آستانه یک جهش هستیم و با ایجاد توسعه بر آنیم تا گامی قوی و بلند را با حمایت مرکز رشد و بروز استعدادهای موجود، در جهت توسعه علم بر داریم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.