×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
در هشتاد و یکمین جلسه شورا؛  شصت و ششمین شهردار منتخب رشت انتخاب شد

در هشتاد و یکمین جلسه فوق العاده صحن شورا با دستور جلسه انتخاب شهردار در تالار شورا برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام، رئیس شورای شهر اظهار داشت: امروز با یک زمان طولانی اما با وفاق، همه اعضای شورا برای رای گیری حاضرند.

سید امیر حسین علوی افزود: خدا را شاهد می گیرم که در این مدت، همه روزه تک تک اعضا پیگیر امورات شهر بودند و تلاش داشتند تا در فقدان شهردار در امورات شهر وقفه ایجاد نشود.

رییس شورا ادامه داد: در همین یک هفته چندین جلسه رسمی و غیر علنی برگزار شد. قطعا نقطه نظرات متفاوتی را در شهر داشتیم. تلاش کردیم از نقطه نظرات دلسوزان استفاده کنیم تا در نهایت رضایت خدا و مردم را رقم بزنیم.

علوی تاکید کرد: تنها دستور جلسه امروز انتخاب شهردار است. با توجه به وفاق پیش آمده انتظار است با رای همه اعضا شهرداری انتخاب کنیم که بتواند با همدلی این مسیر را طی کند.

وی ضمن تقدیر از همراهی آقایان جذب و عبدالهی اظهار داشت: خیلی از اعضای شورا از نظرات خود کوتاه آمدند و آقایان عبدالهی و جذب با از خودگذشتگی امروز در این مسیر همراهی قرار گرفتند و پیشکسوتان شورا آقایان حاجی پور، رمضانپور و عاقل منش نیز همدلی خوبی داشتند.

احمد رمضانپور پیش از دستور جلسه، با قرائت آیاتی از قرآن بر وحدت تاکید کرده و بیان داشت: هیچ چیز بهتر از وحدت نیست و وحدت می تواند امنیت و آرامش ایجاد کند.

عضو شورا افزود: ما در ۷ ماه گذشته شاهد سختی های زیادی بودیم و نمی خواهم علت انشقاق را توضیح دهم. امیدوارم این وحدت زمینه ساز عمران و آبادی باشد و همه آحاد مردم و مسئولان بتوانند در راستای وحدت گام بردارند.

وی ابراز کرد: در این مدت مردم و مسئولان جایگاه مدیریت شهری را به حساب نمی آوردند اما امروز همه چشم به جایگاه شورا و شهرداری دوخته اند و امیدواریم همه مسئولان با توجه به اهمیت جایگاه مدیریت شهری و شورا این خلا را جبران کنند.

رمضانپور تصریح کرد: هنوز هم اعلام می کنم، شهردار ما آقایان جذب و عبدالهی هستند اما تمام کننده کار وزارت کشور است. حق قانونی ما هست که پیگیر حق قانونی خود باشیم. همه به سلامت جذب و توانمندی عبدالهی باور داریم و هیچ چیز از توانمندی ایشان نمی کاهد.

عضو شورا ادامه داد: امیدوارم شهرداری با ۱۱ رای انتخاب کنیم و اگر این اتفاق بیفتد، معلوم می شود باندی و گروه بندی نیست. باید به اتفاق رای دهیم نه اکثریت و همه پیگیر باشیم تا حکمش را بگیریم و این خلا ۷ ماهه را جبران کنیم.

رمضانپور در پایان گفت: از همه شهروندان عذر خواهی می کنم و تاکید می کنم غرض و مرضی نبود و امیدوارم بهترین انتخاب را داشته باشیم و شاهد تحول شهر باشیم.

در ادامه جلسه علوی بیان داشت: شورای پنجم از ابتدای کار سعی کرد بر مدار حقوق مردم عمل کند و با وجود اختلاف نظرها سعی کرد، بهترین تصمیم را بگیرد.

رییس شورا شرح داد: طبق نظر تمامی اعضای شورا مقرر شد که فرد جدیدی نیاید. بر اساس رای تصویب نامه وزارت کشور که تفسیر و جزییات هیچگاه اعلام نشد، شرایط را در نهایت وزارت کشور بررسی می کند.

وی افزود: در مورد ساغری ، مدیریت دولتی تطبیق داده شده ولی در بخش خصوصی معادل سازی با وزارت کشور است. علیقلی زاده نیز ۹۹ درصد سابقه اش در شهرداری بوده و مدرک و سوابق وجود دارد. ضمنا تمام مدارک برابر به اصل شده و به وزارت کشور ابلاغ می گردد. در موارد قبلی هم همین روال طی شده است.

پیرو مصوبه جلسه قبل شورا قرار شد بین دو گزینه علیقلی زاده و ساغری رای گیری شود که حسین علیقلی زاده با ۱۱ رای به عنوان شهردار منتخب رشت انتخاب شد.

در پایان رای گیری، رئیس شورا بیان داشت: از همه مردم و همکاران شورایی بابت سختی های پیش آمده، عذر خواهی می کنم و امیدوارم با کار دوچندان شاهد سرعت و تحول رشت باشیم.

علوی خطاب به اعضای شورا افزود: باز هم از همکاران بخاطر بزرگ منشی تشکر می کنم و علی الخصوص از پیشکسوتان که نقش بسزایی در ایجاد وفاق داشتند.

از آقایان جذب و عبدالهی هم تشکر می کنم که با صعه صدر در این جلسه حاضر شدند.

وی با اشاره به فضای ایجاد شده در شبکه های مجازی برای انتخاب یک شهردار بومی و جوان گفت: بومی بودن نیز مد نظر ما بود ولی در این شرایط با آیین نامه جدید انتخاب شهردار جوان سخت بود. از ورود جوانان استقبال می کنیم ولی جوانی که همه شرایط را داشته باشد، نداشتیم.

علوی افزود: گزینه های بومی زیادی هم آمدند و دعوت شدند ولی این مسئولیت را نپذیرفتند.

رییس شورا تاکید کرد: رشت دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد و بواسطه اتفاقات گذشته و عدم جذب منابع ملی با عقب ماندگی های زیادی روبرو هستیم. تقاضا دعای خیر از مردم داریم و از همکاران شهرداری انتظار می رود با تمام توان کمک کنند تا ثمره آن را ببینیم.

علوی تصریح کرد: از امام جمعه، استاندار، فرماندار و همه مسئولان بویژه مقامات لشگری و کشوری و امنیتی و قضایی تقاضا دارم کمک کنند و به حمایت مدیریت شهری بیایند تا این حضور حداکثری بتواند ثمره اتفاقات خوب و مناسب باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.