×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در اختتامیه جشنواره استانی عکس و شعر گیلان مطرح شد؛ ضرورت احداث فرهنگ سرا در شهر فرهنگی رشت

اختتامیه جشنواره استانی عکس و شعر بسیج هنرمندان گیلان با حضور فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا و رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی، حسنی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، عاشوری جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان و حسن پور مسئول بسیج هنرمندان گیلان در سالن شهید انصاری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام، فاطمه شیرزاد سخنگو و رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر وایام فاطمیه بیان داشت: امروز بسیج هنرمندان با ایجاد همدلی و انسجام بخشی بین هنرمندان در حوزه های مختلف؛ شعر، عکس، موسیقی، قصه و داستان، به خلق آثار ارزنده ای پرداخته و در داخل و خارج از کشور حرفی برای گفتن داشته اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت هنر را زبان گویای بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه خواند و گفت: امروز سازمان بسیج هنرمندان استان با مشارکت اداره ارشاد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و سازمان مردم نهاد پاتوق می توانند با ایجاد تعامل و هم اندیشی بیشتر در حمایت از جامعه هنری می توانند بسیار موثر باشند.

وی افزود: مباحث هنرمندان باید در راس تصمیمات مسئولین قرار گیرد چرا که هنر آغازگر هر اثر ماندگاری است.

فاطمه شیرزاد از ضرورت احداث فرهنگ سرا در شهر فرهنگی رشت خبر داد و یادآور شد: در این زمینه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و مجموعه مدیریت شهری در بسترسازی مناسب برای جامعه هنری و همچنین در تقویت حوزه هنر و حمایت از هنرمندان میتوانند برنامه ریزی و اقدامات موثری داشته باشند.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان با اشاره به عدم برگزاری جشنواره عکس و شعر گیلان طی دو سال اخیر بیان داشت: این جشنواره با هدف گرامیداشت ایام الله دهه فجر، ارتقاء میل و رغبت هنرمندان و ایجاد امیدواری در هنرمندان برگزار شده است.

غلامرضا حسن پور موضوعات جشنواره استانی عکس را در دو بخش زندگی ایرانی اسلامی و گیلان در گذر زمان عنوان کرد و گفت: در راستای موضوع زندگی ایرانی اسلامی در مجموع ۱۳۰ اثر به جشنواره ارسال شده که از نفرات اول تا سوم تقدیر شد.

وی افزود: بخش گیلان در گذر زمان شامل سه بخش طبیعت، ۴۰ سال انقلاب و ابنیه تاریخی و مذهبی است که در حوزه طبیعت ۱۸۷ اثر ارسال و یک نفر برگزیده داشته، در حوزه ۴۰ سال انقلاب ۴۵ اثر ارسال یک نفر برگزیده و در حوزه ابنیه تاریخی و مذهبی ۳۶ اثر رسیده که یک نفر برگزیده اعلام و از آنان تقدیر شد.

مسئول بسیج هنرمندان خاطرنشان کرد: جشنواره شعر با ۸ موضوع چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهادت، گذشت و ایثار، مقاومت فلسطین و یمن، مقابله با جنگ نرم، مقابله با تحریم ها، امام و انقلاب، بیداری اسلامی و مدافعان حرم برگزار شد. که در این بخش ۱۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی و امتیاز بندی، از ۳ اثر اول تا سوم تقدیر و ۶ تن نیز به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.ِ

وی از مهندسی فعالیتهای هنر در ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: مقدمه ی این برنامه به دبیری سازمان بسیج هنرمندان خواهد بود و اولین جلسه آن در اسفندماه کلید خواهد خورد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در اقشار متخصصین در آیین اختتامیه جشنواره استانی عکس و شعر بسیج هنرمندان گیلان، اقتدار و عزت کنونی ایران را از برکت خون شهدا عنوان کرد و بیان داشت: هنرمندان با خلق و آفرینش آثار خوب خود خاکریزهای فرهنگی را مستحکم تر خواهند ساخت.

عاشوری فرهنگ را یکی از مولفه های انقلاب خواند و گفت: هنرمندان با خلق آثار ارزنده خود در عصر مدرنیته که دشمن در صدد استحاله فرهنگی است می توانند درمقابل هجمه های دشمن مقابله کنند.

وی افزود: هنرنمایی هنرمندان زمینه های انتقال فرهنگ به نسلهای آینده را میسر خواهد ساخت.

او گفت: در نظام بین الملل، هر کشوری که قدرت بیشتری داشته باشد در جایگاه بالاتری قرار خواهد داشت. قدرت دارای دو بعد مادی و معنوی است. قبل از انقلاب قدرت ایران در هیج یک از ابعاد معنوی و مادی نفوذی نداشته است، اما امروز کشورهایی که از ایالات منفصل از ایالات امریکا بودند تحت پوشش قدرت معنوی ایران قرار دارند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در اقشار متخصصین تصریح کرد: قبل از انقلاب در حوزه سیاسی ایران بیش از ۲۰۰ هزار مستشار وجود داشت، که تمام سیاستهای داخلی و خارجی کشور را مشخص می کردند، در تمام مراکز تصمیم ساز حضور داشتند و ما هیچ اراده ای در تصمیم های کلان کشوری نداشتیم. در حوزه اقتصادی ایران تنها به عنوان کاربر و کارگر بود هرچند کار بود اما هیچ اراده ای در تولید و اقتصاد خود نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی فقر بیداد می کرد و بیشتر پزشکان ما از بنگلادش و ونزوئلا و… بود.

عاشوری با تاکید بر عدم وجود حداقل امکانات در قبل ازانقلاب، تاکید داشت: در آن زمان نه ارتقا علم و دانش بلکه فرهنگ منحط غرب برای ما ارمغان بوده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در اقشار متخصصین ، با تاکید براینکه شهدا مهر عزت و افتخار را بر پیشانی ما زده اند گفت: امروز بعد از ۴۰ سال انقلاب پنجه در پنجه با استکبار جهانی در تقابل حق بر باطل قرار گرفته ایم و امروز به یمن بیانات داعیانه حضرت امام(ره) و فرزند خلفش حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی حرف برای گفتن داریم.

وی گفت: امروز ایران در تولید بنزین خودکفا شده به گونه ای که پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیش از ۲۷ میلبون لیتر بنزین را در چرخه مصرف قرار داده است.

وی تصریح کرد: امروز با کمک دانشمندان ایرانی توانستیم سینه فضا را شکافته و موشک و ماهواره به فضا پرتاپ کنیم. امروز با افتخار شاهد شناور شدن ناوهای ایران در آبهای آزاد هستیم.

عاشوری مردم را پشتوانه سپاه خواند و افزود: سپاه خود را از مردم میداند و امروز سپاه با کمک فرزندان شما در عرصه های اقتصادی و اجتماعی به ایفای نقش پرداخته اند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.