×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تحقق مدیریت یکپارچه شهری در جلسه هماهنگی بین دستگاهی میز خدمت شورای شهر رشت

نشست هماهنگی میز خدمت با حضور دستگاه های خدمات رسان، اداره توزیع برق شهرستان رشت، اداره گاز شهرستان رشت، اداره آب و فاضلاب شهرستان رشت، اداره مخابرات شهرستان رشت، صدا و سیمای مرکز گیلان، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان رشت، شهرداران مناطق، معاونین و مدیران شهرداری در شورای اسلامی شهر رشت برگزار گردید.

به گزارش گیلان پیام،رییس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، برگزاری میز خدمت را کودکی یک ساله دانست که از دهه فجر سال قبل در سطح محله ها آغاز شد.

سید امیر حسین علوی برگزاری میز خدمت را راهکاری برای رسیدن یه برنامه ای مدون تر در حوزه شهری عنوان نمود و افزود: ارتباط ها و تجربیاتی که در سطح محله ها به وجود آمد، پایه گذار بسیاری از تصمیمات مانند اثر گذاری بر روی دفترچه عوارض بود.

وی بیشترین مراجعه را از داراندگان املاک نسقی اعلام نمود و اظهار داشت: امروزه بسیاری از ساخت و سازها در حاشیه شهر انجام می گیرد و با توجه به معضلاتی که در این نواحی به جهت ساخت و سازهای غیر مجاز وجود دارد، ارائه خدمات به حاشیه شهر یکی از دغدغه های اصلی مسئولین است.

علوی با اشاره به محقق شدن مدیریت یک پارچه شهری با تشکیل این نشست ها افزود: بسیاری از موارد و معضلات را با تعاملات بین دستگاهی می توان حل نمود. به عنوان نمونه یکی از مناطق مورد نظر برای برگزاری میز خدمت محله فخب می باشد. شهرداری رشت از مخابرات درخواست نموده بابت طلبی که شهرداری از این دستگاه دارد، زمین مخابرات در محله فخب را برای احداث پارک در این محله در اختیار شهرداری قرار دهد. وی حل مشکل فاضلاب محله فخب را از دغدغه های اصلی مردم این منطقه عنوان و تصریح نمود: از موارد دیگری که در حل مشکلات شهری و مردم بسیار راهگشا می باشد، صدور پروانه برای زمین های نسقی است که این امر فقط با اراده و همت بازرسی استان محقق خواهد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز برگزاری این جلسات را گامی برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری دانست و افزود: برگزاری چنین جلساتی با حضور تمام دستگاه های خدمات رسان در حل مشکلات مردم و کم نمودن معضلات شهری بسیار موثر خواهد بود.

محمد حسن عاقل منش با اشاره به آموزه های دینی اسلام تصریح نمود: اگر برای رفع مشکلات مردم گامی برداشته شود حتما ثمرات آن در زندگی دیده خواهد شد.

وی با دعوت از همه دستگاه ها برای حضور پر رنگ در میز خدمت بیان نمود: با توجه به ماهیت کاری این دستگاه ها و ارتباط با مشکلات شهری و مردم ارائه پیشنهادات از سوی این دستگاه ها میتواند موجب به برون رفت از بسیاری از معضلات شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در ادامه پیشنهاد نمود تا از حضور بیمه ها و بانک ها نیز به واسطه حضور مردم در میز خدمت در محله ها، هم گام با دیگر دستگاه ها حضور داشته باشند و همچنین بسته های تشویقی برای ارائه مردم در محله ها نیز پیش ببنی شود.

مسئول هماهنگی و پیگیری میز خدمت در شورای شهر رشت با اشاره به آمار برگزاری یکساله و خدمات متنوع ارائه شده افزود: در یک سال گذشته با حضور در ۲۳ مسجد از محله های مختلف شهر رشت حضور داشتیم که در این نشست ها تعداد ۵۴۳ نامه و ۴۱ درخواست شفاهی از مردم دریافت شد. که از این تعداد ۸۹ مورد کمک مالی، ۴۲ مورد در خصوص درخواست وام و ۷۵ مورد نیز درخواست اشتغال پیگیری شد.

جمشید مرادی بخشی از این درخواست ها را مربوط به دستگاه های دیگر اعلام نمود و افزود: ۱۲۱ درخواست مربوط به مشکلات شهری و به شکل مستقیم مربوط به شهرداری بود و همچنین ۱۲۰ درخواست نیز مربوط به ادارات دیگر وجود داشت که به ادارات مربوطه ارجاع شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی رشت با اشاره به گستردگی خدمات رسانی نیروی انتظامی تصریح نمود: با توجه به برکات انقلاب و افزایش سواد در جامعه مطالبات مردم نیز بسیار گسترده می باشد.

سرهنگ دوم حمید مجتبی زاده با اشاره به بخشی از خدمات هایی که امروزه نیروی انتظامی در جامعه ارائه میدهد، بیان نمود: ماهیت پلیس ارائه همیشگی خدمات به بهترین شکل ممکن می باشد.

وی با اشاره به برخی از معضلات در جامعه افزود: از موضوعاتی که موجب نگرانی بسیاری از خانواده هاست، افزایش بی رویه قلیانسراها می باشد. یکی از دلائل حضور جوانان در قلیانسرا ها نبود مراکز تفریحی می باشد.

در ادامه مدیران دستگاه های مختلف هر کدام به نحوه خدمات رسانی خود و همچنین مشکلات پیش رو اشاره نمودند و برای خدمت رسانی هر چه بهتر در قالب میز خدمت مقرر شد هر کدام از دستگاه ها برای شرکت در میز خدمت نماز جمعه که در هفته پیش رو در مصلی برگزار می گردد، یک نماینده معرفی نمایند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.