×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
به همت امور ایثارگران شهرداری رشت برگزار شد:  افتتاح ” نمایشگاه عکس راه ایثار “

 

نمایشگاه عکس راه ایثار به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور فرمانده عملیاتی لشکر سپاه قدس گیلان، علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت و جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت به همت امور ایثارگران شهرداری رشت در ساختمان مرکزی شهرداری افتتاح شد.

به گزارش گیلان پیام،نمایشگاه عکس “راه ایثار” با حضور سرپرست شهرداری رشت، سردار حق بین فرمانده لشکر ۱۶ سپاه قدس گیلان، رئیس شورا و جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت، جمعی از مدیران شهرداری رشت و خانواده های معظم شهدا  و به همت امور ایثارگران شهرداری رشت در ساختمان مرکزی شهرداری رشت  افتتاح شد.

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: اسم زیبایی برای نمایشگاه انتخاب شده و راه ایثار راهی است که از گذشته شروع شده و تا آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ایثارگری های گیلانی ها در نهضت جنگل زبانزد همگان بوده است مطرح کرد: امروزه نیز ایثارگری های گیلانیان با حضور مدافعان حرم ادامه دارد و گیلانی ها همواره نقش پررنگی در حوزه ایثار ایفا کرده اند.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به نهضت جنگل بیان داشت: سردار جنگل در زمانی که کشور دو قطبی بود نهضت جنگل را آغاز کرد و با یاران خود به شهادت رسید.ِ

بهارمست با اشاره به اینکه گیلانی ها در دوران هشت ساله دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان به جان فشانی و مبارزه علیه باطل پرداخته اند عنوان داشت: شهرداری رشت نیز سه شهید داودی، فتحی و اکبری در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است و فرزندان آنان این امروز در سنگر دیگری به مردم خدمت رسانی می کنند.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به فرزندان شاغل شهدا در شهرداری رشت گفت: شهرداری رشت ۱۰۷ فرزند شهید، ۸۸ فرزند جانباز، ۴۷ جانباز، ۶۱ جانباز بازنشسته را داراست که دارای آمار قابل قبولی در بین شهرداری های کشور است.

سید امیرحسین علوی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: یکی از برنامه های راهبردی برای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری یادواره ها و برنامه های مربوط به شهدا است که ریشه در انقلاب و فرهنگ ما دارد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) هزاران سال قبل فرهنگ ایثار و شهادت را به ما آموخته است بیان کرد: امروزه شهدای ما با تقدیم خون خود راه امام حسین(ع) را ادامه می دهند.

وی با اشاره به نقش آفرینی گیلانی ها در سوریه اظهار کرد: سردار حق بین در صحن شورای اسلامی نیز از ایثارگری های گیلانی ها و نقش مهم آنان در عملیات نبل الزهرا تقدیر کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: امروزه نسل سوم و چهارم انقلاب در به ثمر نشستن اهداف انقلاب نقش مهمی ایفا کرده اند و انشاءالله انقلاب اسلامی به قیام مهدی(عج) وصل شود.

علوی با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی رشت از حضور تعداد زیادی از خانواده های معظم شهدا بهره می برد گفت: بسیاری از افتخار آفرینان دوران دفاع مقدس و فرزندان آنان در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی رشت در سنگر دیگری به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید در کوران اتفاقات و جریانات روزمره فلسفه و فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود تاکید کرد: مردم چشم انتظار ثمرات ۴ دهه ایثارگرانی هستند که جان خود را کف دست گرفتند و باید خروجی تلاش آنان را در خدمت صادقانه به مردم بروز دهیم.

علوی با اشاره به اینکه در بسیاری از حوزه ها جزو ده کشور برتر دنیا هستیم بیان کرد: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم مردم خدمت صادقانه را بیشتر از لمس کنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی تلاش می کند در دوران چهار ساله خود تلاش می کند با برنامه ریزی لازم توسعه و پیشرفت رشت را فراهم کند.

سردار حق بین، فرماندار لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: دشمنان همواره از گذشته برای حذف گیلانی ها تلاش زیادی کرده ولی همواره ناکام بوده اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان توطئه و تحریم های سختی را از گذشته تا کنون برای ما طراحی کرده اند گفت: مردم خوب کشور ما با اقتدا به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری تمام توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند.

سردار حق بین سخنان امام خمینی(ره) را چراغ راهی برای آینده دانست و گفت: سخنان امام راحل همواره تازه است و محتوای آن روز به روز بیشتر برای همگان آشکار می شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) همواره به وحدت کلمه تاکید داشته اند عنوان کرد: باید با توجه به سفارشات امام راحل همواره کنار هم قرار بگیریم و وحدت کلمه داشته باشیم.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان برای هنرمندان برنامه ریزی ویژه کرده تا آنان را به بی حجابی سوق دهند و باید مراقب توطئه دشمنان باشیم.

سردار حق بین با اشاره به اینکه امروزه عمق و ریشه انقلاب اسلامی در تمام دنیا شناخته شده است تاکید کرد: وظیفه ما است از دستاوردهای انقلاب دفاع کنیم و هر روز با خدمت رسانی مردم را نسبت به انقلاب امیدوارتر کنیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.