×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان :برای پایداری برنامه ارجاع الکترونیک باید نظام پرداخت ها مدیریت شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: برای پایداری نظام ارجاع باید پرداخت ها برای پزشکانی که وارد برنامه نظام ارجاع می شوند، مدیریت شود.

به گزارش گیلان پیام، جلسه ستاد نظام ارجاع الکترونیک با رویکرد ایجاد ساز و کار مناسب با سازمان های بیمه گر برای استقرار کامل این برنامه در گیلان در سالن اجلاس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

دکتر یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نقش بیمه ها در پایداری استقرار نظام ارجاع، گفت: نقش بیمه ها در استقرار این مهم بسیار حایز اهمیت است و برای عملیاتی شدن برنامه نظام ارجاع و استقرار کامل آن، مشارکت همه جانبه بیمه ها ضروری است. وی از سازمان های بیمه گر خواست تا پرداختی پزشکان را بر مبنای بازخوراندهای نظام ارجاع (به ویژه بازخوراندهای سطح ۳ ) مد نظر قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: برای بهره مندی همه اقشار مردم از خدمات سلامت، سامانه سیب باید به عنوان سامانه مبنا برای استفاده سازمان های بیمه، ارتقا یابد.

وی ادامه داد: برای استقرار کامل نظام ارجاع و پوشش ۱۰۰ درصدی آن در گیلان، ۱۲ گام اجرایی در نظر گرفته شده که دانشگاه تاکنون ۷ گام اجرایی پیش بینی شده را با موفقیت به انجام رسانده است و برای استقرار ۵ گام باقی مانده باید همکاری سازمان های بیمه گر لحاظ شود.

دکتر یوسف زاده با اشاره به نقش پزشکان عمومی در استقرار برنامه نظام ارجاع در سطح یک، گفت : مشارکت همه جانبه سازمان ها و نهادهای متولی را نمی توان برای استقرار این مهم نادیده گرفت و در این خصوص پرداخت آنلاین بیمه ها به پزشکانی که وارد برنامه نظام ارجاع شده اند باید اجرایی شود. وی با بیان این که جمعیت گیلان ۷۱ درصد شهری و ۲۹ درصد روستایی است، تاکید کرد: برای استقرار درست نظام ارجاع در مناطق شهری باید تدابیر لازم در نظر گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار داشت: در حال حاضر گیلان به کشور ثابت کرده است که سامانه سیب قابلیت اجرای برنامه نظام ارجاع را دارد به طوری که امروز این سامانه در کل کشور مورد استفاده دانشگاه ها قرار گرفته است. دکتر یوسف زاده، تاکید کرد: برنامه نظام ارجاع یک برنامه عملیاتی است که مستلزم همکاری همه سازمان های متولی است و در این خصوص سازمان های بیمه گر ناظران این برنامه هستند که می توانند به بهبود، پایداری و استقرار آن کمک کنند. وی ادامه داد: مدیریت نظام پرداخت مهمترین آیتمی است که جهت پایداری این برنامه باید مد نظر متولیان امر قرار بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: در حال حاضر زیر ساخت های لازم برای استقرار ۱۰۰ درصدی نظام ارجاع در تمامی شهرستان های گیلان مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته است و امروز این عزم در مدیران استان گیلان برای اجرای برنامه نظام ارجاع وجود دارد و امیدواریم به زودی شاهد استقرار کامل این برنامه در استان باشیم./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.