×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد:  پرداخت ۶۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان گیلانی

مدیرکل کمیته امداد گیلان از پرداخت ۶۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان گیلانی خبر داد.

به گزارش گیلان پیام، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کمیته امداد در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ و تنها ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان دومین نهاد انقلابی بر اساس اندیشه دینی و فقهی حضرت امام (ره) تأسیس شد.

وی هدف از تأسیس کمیته امداد را حمایت از اقشار ضعیف جامعه و به تعبیر حضرت امام (ره) پابرهنگان عنوان کرد و افزود: حضرت امام (ره) از همان ابتدا بنا را بر حمایت از نیازمندان، توانمندسازی، شکوفایی استعدادها، تقویت خوداتکایی، تقویت و رشد اعتقادی آن‌ها قراردادند و تا به امروز امدادگران این نهاد همین مسیر را طی کرده‌اند.

اهرابی به ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، حمایتی و معیشتی کمیته امداد در طول چهار دهه فعالیت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مددجویان این نهاد از خدمات متنوعی همچون دریافت تسهیلات اشتغال، آموزش فنی و حرفه ایی، خدمات مسکن، درمان، فرهنگی، جهیزیه، معاضدت قضایی و سایر حمایت‌های اجتماعی برابر قوانین بهره‌مند بوده و هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تأکید بر توانمندسازی مددجویان که از برنامه‌های اصلی این نهاد است خاطرنشان کرد: توانمندسازی اقتصادی مددجویان با اولویت ایجاد شغل پایدار از طریق پرداخت تسهیلات ارزان به آن‌ها انجام می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های این نهاد را استعداد سنجی، مشاوره شغلی و علاقه‌مندی مددجو برای اشتغال‌زایی و رسیدن به استقلال اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی با ارائه آموزش‌های مهارتی موجب موفقیت مددجویان در اجرای طرح‌های اقتصادی پایدار می‌شود.

اهرابی به پرداخت بیش از ۶۰ هزار فقره تسهیلات خوداشتغالی در زمینه‌های دام‌پروری، شیلات، صنایع‌دستی، کشاورزی، خدمات تخصصی و ایجاد مشاغل خانگی در طول چهل سال خدمت‌رسانی اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طر ها ۴۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ارائه آموزش مهارت‌های شغلی به بیش از ۱۸۰ هزار نفر را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد گیلان در چهل سال خدمت‌رسانی به محرومان عنوان کرد و گفت: برای این امر ۶۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت‌شده است و این کارآفرینان توانسته‌اند به چرخه کار وتولید راه پیداکرده و به توانمندی برسند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به نظارت بر فرآیند اشتغال توسط این نهاد به مدت سه تا پنج سال بعد از اجرای طرح اشاره کرد و افزود: برای نظارت بر فرآیند اشتغال و پایداری طرح‌های اشتغال، کارشناسان فنی بازدیدهای قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌ها را طبق برنامه‌ریزی منظم انجام می‌دهند.

اهرابی خاطرنشان کرد:‌ سازمان فنی و حرفه‌ای ازجمله سازمان‌هایی است که در امر مهارت‌آموزی مددجویان همکاری تنگاتنگی با کمیته امداد دارد و هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی کسب مهارت و آشنایی مددجویان با مشاغل موردنیاز و استفاده مطلوب از تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.