×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
همزمان با چهلمین سال انقلاب اسلامی، ۵۴ طرح گازرسانی در گیلان افتتاح می شود

 

همزمان با چهلمین سال انقلاب اسلامی، ۵۴ طرح گازرسانی شامل گازرسانی به ۲۳ روستا و ۳۱ واحد صنعتی در گیلان افتتاح می شود.

به گزارش گیلان پیام، حسین اکبر مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۵۴ طرح گازرسانی افتتاح می شود اظهار داشت: برای گازرسانی به این پروژه ها بالغ بر ۱۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهندس اکبر ادامه داد: این ۲۳ روستا در مناطق کوهستانی و صعب العبور شهرستان های رضوانشهر، تالش، رودبار، ماسال و املش قرار دارند و برای گازرسانی به آنها ۱۶۸ کیلومتر عملیات شبکه گذاری انجام شده و امکان بهره مندی  بیش از یک هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز فراهم گردیده است.

وی ادامه داد: با بهره مندی این تعداد خانوار از نعمت گاز در دهه مبارک فجر، تعداد خانوارهای بهره مند از گاز طبیعی در گیلان به ۸۳۴ هزار خانوار و درصد بهره مندی خانوارهای گیلانی به ۹۸ درصد می رسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: قبل از انقلاب هیچگونه عملیات گازرسانی در گیلان به انجام نرسیده بود ولی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بالغ بر ۵۸۰ هزار انشعاب گاز در استان نصب و بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری در گیلان به انجام رسیده است.

وی همچنین از گازرسانی به ۳۱ واحد صنعتی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: برای گازرسانی به این صنایع بیش از ۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهندس اکبر افزود: شهرستان های رودبار، سیاهکل و رشت به ترتیب با ۸، ۶ و ۵ واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی های دهه فجر امسال دارا می باشند و با افتتاح این طرح ها در دهه فجر امسال، مجموع مشترکین صنعتی گاز در استان به ۵ هزار و ۳۷۱ مشترک افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون در استان گیلان بالغ بر یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک گاز شامل ۹۷۰ هزار مشترک خانگی،۷۳ هزار مشترک تجاری، بیش از ۵ هزار مشترک صنعتی، ۹۶ جایگاه CNG و ۳ نیروگاه وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص تلاش همه گروه ها، نهاد ها و سازمان ها در جهت عمران و آبادانی کشور اظهار داشت: نقش گاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بسیار برجسته و پررنگ است و شرکت گاز با گازرسانی گسترده به سراسر استان بویژه واحد های صنعتی سبب رونق کسب و کار کارگاه های کوچک و افزایش میزان اشتغال در سطح استان شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.