×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در جلسه ۵۹ کمیسیون بهداشت شورای رشت؛  آلودگی تمام جنگل سراوان پس از رانش زباله/ بدهی برخی شهرداری ها به کود آلی رشت/ درخواست ورود استاندار به موضوع

شیرزاد با انتقاد از عدم اختصاص زمین مناسب به منظور احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان افزود: پس از رانش زباله در سراوان زباله ها وارد جنگل نیز شده و تمامی جنگل را نیز آلوده کرده و درخت سالمی در آن محدوده وجود ندارد.

به گزارش گیلان پیام، در پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت اعضای کمیسیون خواستار ورود استاندار گیلان به موضوع احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان به منظور سرعت بخشیدن و تسهیل امور مربوطه شدند.

رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورا با اشاره به بارش باران های پائیزی طی دو روز اخیر در رشت اظهار کرد: در ابتدا از تمامی همکاران شهرداری رشت که طی دو روز اخیر تلاش های بی وقفه ای برای کنترل و رفع مشکلات ناشی از بارندگی شدید در سطح شهر انجام دادند قدردانی کرده و یقینا شهروندان فهیم رشت شاهد تلاش های آنان بوده اند.

فاطمه شیرزاد به تلفن گویای ۱۳۷ شهرداری رشت و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: طی بارندگی های اخیر مشخص شد که همچنان چند نقطه آبگیر در شهر وجود داشته و انتظار دارم حوزه های مربوطه نسبت به رفع این مشکل در اسرع وقت ورود کنند.

وی با اشاره به اجرای پروژه روان آب های سطحی در رشت تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای این پروژه طی چند سال اخیر در رشت در زمان بارش باران های فصلی مشکلات آبگرفتگی بسیار اندک بوده و امیدوارم مشکلات موجود در چند نقطه مشخص از شهر نیز به زودی برطرف شده و موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم کند.

وی به روند راه اندازی و احداث زباله سوز و تصفیه خانه شیرآبه سراوان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط مالی حاکم بر کشور تعهدات دولت در حوزه راه اندازی زباله سوز سراوان ابتر مانده و تا کنون هیچ اتفاقی در راستای احداث زباله سوز توسط ( تی تی اس) شرکت طرف قرار داد با شهرداری انجام نشده است.

وی خواستار ورود استاندار گیلان و فرماندار رشت به موضوع احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان شد و تصریح کرد: همکاری ها باید در عمل اثبات شود و یقینا تعلل در اختصاص زمین به منظور احداث تصفیه خانه شیرآبه در سراوان توسط منابع طبیعی سلامت ساکنین آن منطقه را بیش از گذشته مورد تهدید قرار می دهد.

شیرزاد به وضعیت کارخانه کودآلی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه حق شارژ این کارخانه بابت خدماتی که به شهرداری ها ارائه می کند توسط برخی از شهرداری های شهرهای گیلان پرداخت نمی شود و این موضوع موجب بروز مشکلات متعددی شده است.

وی با انتقاد از اجرای نامطلوب طرح تفکیک زباله از مبدا در رشت بیان کرد: متاسفانه این طرح در رشت به خوبی اجرایی نشده و انتظار دارم نسبت به این مهم توجه بیشتری معطوف شود.

رئیس سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا اظهار کرد: برای ساخت دستگاه زباله سوز سراوان ملزم به پرداخت ۲۵ درصد از قرار داد به شرکت سازنده هستیم.

علیرضا حاجی پور با اشاره به اینکه شرکت (تی تی اس) طرف قرار داد با شهرداری رشت در زمینه ساخت زباله سوز سراوان است افزود: در سال ۹۳ ده میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان به حساب این شرکت واریز شد و باید مابقی ۲۵ درصد اولیه قرار داد را به حساب آن شرکت واریز کرده تا مراحل ساخت زباله سوز آغاز شود.

وی با اشاره به نشست اخیر با معاون رئیس جمهور پیرامون تامین اعتبار دولتی ساخت زباله سوز سراوان بیان کرد: دکتر نوبخت در این نشست با پرداخت بخش دیگری از تعهدات دولتی درباره ساخت این زباله سوز موافقت کرده است.

حاجی پور به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی موجب طولانی شدن زمان واریز سهم دولتی در راه اندازی زباله سوز سراوان شده است.

حاجی پور با اشاره به راه اندازی تصفیه خانه شیرآبه سراوان تصریح کرد: پس از رانش زباله در سراوان و نابودی زمین احداث تصفیه خانه، اداره کل منابع طبیعی گیلان به بهانه اینکه شیرآبه تصفیه شده باید تائیدیه محیط زیست و اداره آب و فاضلاب گیلان را نیز داشته باشد از اختصاص زمین مجدد به منظور احداث تصفیه خانه شیرآبه در سراوان امتناع کرده و اجازه قطع اشجار را به شهرداری رشت نمی دهد.

وی افزود: این در حالی است که محیط زیست گیلان نیز در صدور مجوز تعلل کرده و در حال حاضر مشکلاتی ایجاد شده است.

رئیس سازمان پسماند شهرداری رشت به طرح تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و گفت: انتظار داریم صدا و سیمای گیلان همکاری بیشتری در راستای فرهنگ سازی با شهرداری رشت در این حوزه داشته باشد.

مدیر عامل کارخانه کود آلی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به طرح جدید تصفیه خانه شرکت کود آلی گیلان اظهار کرد: این طرح در داخل محوطه کارخانه جانمایی شده است.

آرش جهانگیری به خرید تجهیزات به منظور ارتقای ظرفیت کارخانه کودآلی اشاره کرد و گفت: کارخانه کود آلی در سال ۹۶ موفق به کسب ۸۶ میلیون تومان درآمد شده و این در حالی است که در میزان قیمت آن تغییری ایجاد نشده است.

وی با اشاره به تلاش در راستای افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی شهرداری رشت افزود: قصد داریم ظرفیت این کارخانه روزانه به پانصد تن افزایش پیدا کند.

جهانگیری به اعتبار اختصاص یافته از محل اسناد خزانه به کارخانه کود آلی اشاره کرد و گفت؛ تا کنون هشت میلیارد تومان از محل اسناد خزانه بابت خرید تجهیزات خودرویی و ایجاد سوله جدید به شرکت پرداخت شده است.

وی با اشاره به بدهی های میلیونی شهرداری های شهرهای مختلف گیلان به کارخانه کود آلی بیان کرد: برخی از شهرداری های استان گیلان از جمله شهرداری انزلی بدهی فراوانی به کارخانه کودآلی شهرداری رشت دارند./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.