×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
علیرضا حاجی پور:  احداث زباله سوز سراوان طی ۲۷ ماه پس از تخصیص اعتبارات و تحویل زمین

رییس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان پرداخت.

به گزارش گیلان یپام، علیرضا حاجی پور از احداث تصفیه خانه شیرابه در دفنگاه زباله سراوان خبر داد و گفت: پس از بحران رانش زباله و عدم امکان احداث تصفیه خانه در محل در نظر گرفته شده قبلی، زمینی در شمال غربی دفنگاه و پایین دست محل قبلی تصفیه خانه با هماهنگی اداره کل بازرسی استان برای احداث تصفیه خانه مورد موافقت قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه این زمین دور از محل خطر رانش قرار دارد افزود : پس از اخذ مجوزهای لازم، تاسیسات مربوط به اندازه گیری کمی و کیفی شیرابه و همچنین حوزه آرامش شیرابه احداث خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت اعلام کرد: فاز اول تصفیه خانه برای دبی نیم لیتر بر ثانیه در کارخانه کود آلی گیلان احداث می شود و پس از صدور مجوزهای زیست محیطی تاسیسات مربوطه به تصفیه خانه واقع در لندفیل سراوان منتقل خواهد شد.

علیرضا حاجی پور با بیان اینکه طبق قرارداد زمین مورد نیاز برای احداث تصفیه خانه ۱۲۰۰ متر مربع است اظهار داشت: شرکت لوله های بتنی ۳۰۰۰ متر مربع زمین برای دبی ۳ لیتر بر ثانیه درخواست نموده است و مقدار زمین درخواستی برای توسعه تصفیه خانه برای حداکثر دبی مورد نیاز۵۰۰۰ متر مربع است.

وی تخصیص زمین شناسایی شده را نیازمند همراهی تمامی دستگاه های مربوطه دانست و گفت : این پروژه حیاتی تعامل و همراهی همه دستگاه های مرتبط را می طلبد تا مجوزهای لازم در اسرع وقت صادر شود.

حاجی پور در خصوص پیگیری قرارداد احداث نیروگاه زباله سوز نیز گفت : با توجه به مفاد قرارداد باید ۲۵ درصد از کل قرارداد به شرکت مربوطه پرداخت شود و به همین دلیل شهرداری و سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت پیگیری های لازم را در خصوص تخصیص اعتبارات دولتی و همچنین مذاکرات با سایر دستگاه های مربوطه را انجام داده اند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت افزود: پس از تایید گزارش ارزیابی زیست محیطی، اعتبارات تخصیص خواهد یافت و پس از تحویل زمین طی مدت ۲۷ ماه، طراحی، خرید و تامین ماشین آلات و نصب و راه اندازی صورت خواهد گرفت و آماده بهره برداری خواهد شد.

علیرضا حاجی پور در ادامه در تشریح بخشی از اقدامات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت پس از بحران رانش زباله در سراوان از خرید دستگاه های سمپاش جدید برای مرکز دفن زباله سراوان خبرداد و گفت: در حال حاضر سمپاشی توسط شش دستگاه انجام می شود.

وی با اعلام اینکه در شش ماهه نخست سال روزانه به طور متوسط ۳۰۰ لیتر سم پاشی صورت گرفته است گفت: در ماه اخیر این رقم به متوسط ۴۰۰ لیتر رسیده و در روزهای بحران به کمک ماشین های آتش نشانی به ۲۰۰۰۰ لیتر نیز افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت همچنین از بهسازی جاده دسترسی سایت سراوان خبرداد و تصریح کرد: قرارداد عملیات زیرسازی و آسفالت مسیر دسترسی به سایت دفن زباله سراوان با سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری منعقد شده و اقدامات اولیه نیز توسط سازمان عمران انجام شده است.

علیرضا حاجی پور با بیان اینکه عملیات عمرانی در مرحله زیرسازی است افزود: پس از پایان عملیات زیرسازی، از انتهای جاده دسترسی عملیات آسفالت و تا ورودی سایت اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت شن ریزی روزانه به منظور رعایت اصول بهداشتی اظهار داشت: روزانه باید ۵۰ سرویس شن به دفنگاه زباله سراوان منتقل شود اما متاسفانه در شش ماه نخست سال تنها ۲ بار مجوز برداشت شن صادر شده است.

علیرضا حاجی پور خواستار تعامل بیشتر دستگاه ها و سازمان های مربوطه با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت شد و افزود: پس از بحران به وجود آمده این تعاملات بیشتر شده و در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۴۰ سرویس شن به دفنگاه منتقل می شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در پایان با اشاره به ساماندهی محل رانش زباله گفت: بی خطر سازی محل رانش، سمپاشی مستمر در محل رانش، ایجاد کانال جهت خروج شیرابه و پوشش مخلوط بر روی زباله در محل رانش از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.