×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در هفتاد و یکمین جلسه شورابرگزار شد   دلجویی از خانواده پاکبان تا ارائه برنامه نامزدهای پست شهرداری رشت،  انتخاب شهردار

در هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر، نامزدهای تصدی پست شهرداری؛ آقایان چیتی، ساغری، علیقلی زاده و حجت جذب برنامه های خود را برای اداره شهر ارائه نمودند.

 

به گزارش گیلان پیام، جلسه هفتاد و یکم شورای شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار رشت ، دلجویی از خانواده پاکبان به ریاست رضا رسولی نائب رئیس شورا برگزار شد.

«رضا رسولی» با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به سالروز حادثه سانچی و گرامیداشت شهدای سانچی اظهار کرد: این واقعه اتفاقی تلخ و نقطه سیاهی در خاطرات ما خواهد بود.

نائب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به روز رشت و برنامه‌های اجرایی در این روز و هفته افزود: این برنامه‌ها در هفته رشت به بهترین نحو ممکن با توجه به شرایط موجود و کمبود اعتبارات برگزار شد.

وی در ادامه به فوت پاکبان رشتی، بیژن شعبانی بر اثر سانحه تصادف حین انجام خدمت اشاره و با تاکید بر جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری در شهر گفت: این سومین سانحه در طول دوره چهارم و پنجم شورای شهر است که پاکبانی بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داده و باید امنیت این افراد تامین شود و ما باید پاسخگو باشیم.

استفاده از ماشین‌های جاروب مکانیزه در دستور کار شهرداری

«علیرضا حاجی پور » با بیان اینکه بیژن شعبانی از پاکبانان منظم و بدون حاشیه شهر بوده که به بهترین شکل ممکن به انجام وظیفه می‌پرداخت گفت: استفاده از ماشین‌های جاروب مکانیزه در دستور کار قرار گرفته و به شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد با شهرداری ابلاغ شده است.

وی با اشاره به نصب علائم ایمنی بر تجهیزات پاکبانان شهر گفت: تجهییزات مربوطه ترمیم و نصب شده است.

در ادامه این نشست از خانواده بیژن شعبانی، پاکبانی که هنگام انجام وظیفه بر اثر تصادف جان خود را از دست داد تجلیل شد. خانواده این مرحوم خواستار احقاق حقوق مرحوم و رسیدگی بیشتر به فرزند و همسرش شدند.

«بهراد ذاکری» با بیان اینکه سال‌هاست منفعت طلبی و قدرت طلبی در انتخاب شهردار رشت حاکم بوده است گفت: این منفعت طلبی در دور پنجم به اوج خود رسیده است.

این عضو  شورا با بیان اینکه امروز شاهد نمایشی برای ارائه برنامه های کاندیداها هستیم افزود: ترجیح می‌دهم در این نمایش شرکت نکنم چراکه شهردار انتخاب شده اما هنگام رای گیری حضور خواهم داشت.

«فاطمه شیرزاد»  نیز بر انتخاب شهردار رشت با پرهیز از منافع خاص تاکید کرد و گفت: شهردار رشت با توجه به آئین‌نامه جدید اعلام‌ شده توسط وزارت کشور انتخاب‌ شده تا شاهد فرصت‌سوزی‌ دیگری نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه اصرار بیهوده برخی از اعضای شورا به صلاح شهر و شهروندان نیست افزود: حدود پنج ماه است که شهر رشت بدون شهردار اداره می‌شود و امیدوارم از ادعاهای بیهوده کاسته و عملی وارد میدان بشویم.

«احمد رمضانپور» نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم بدانند که نمایندگانی که انتخاب کردند مدافع شهر هستند افرود: هر کس دارای نظرات و عقاید شخصی بوده و این جای نگرانی نیست.

این عضو شورا با بیان اینکه مردم شهر رشت از روند انتخاب شهردار ناراحت هستند گفت: بعد از روزهای تاریکی، خوشی خواهد بود و همه اعضای شورا دل در گرو شهر دارند و وجود اختلاف سلیقه در شورا امری طبیعی است.

سپس چهار کاندیدای تصدی شهرداری رشت رضا ساغری، عیسی چیتی، حسین علیقلی زاده و حجت جذب با حضور در صحن شورا به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

رئیس شورا با بیان اینکه برخی از گزینه‌ها که اعلام کاندیداتوری کردند به واسطه نداشتن شرایط ابلاغیه جدید وزارت کشور در احراز پست شهردار جهت ارائه برنامه دعوت نشدند گفت: هر اتفاق و تصمیمی که امروز در شورا گرفته می‌شود خود شورا ضامن اجرای آن بوده و تبعاتش را بر عهده می‌گیرد.

در پایان این جلسه حجت جذب با کسب ۶ رای از ۱۱ رای مأخوذه به عنوان شهردار رشت انتخاب شد. /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.