×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان :  کمک ۴ میلیارد تومانی مردم گیلان به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان گفت: مردم نیکوکار گیلان در ۹ ماهه سال جاری چهار میلیارد و یک‌میلیون و ۱۳۹ هزار تومان از طریق مراکز نیکوکاری سطح استان به‌صورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان کمک کرده اند.

به گزارش گیلان پیام، محمدرضا جواد زاده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان با تشریح اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری گفت: این مراکز باهدف واگذاری امور خیریه به مردم، سرعت بخشیدن رسیدگی به امور فقرا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در محله‌ها، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل‌ارائه به نیازمندان ایجاد و راه‌اندازی شده‌اند.

وی ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، فرهنگی در کنار خدمات حمایتی  و استفاده از ظرفیت مردم و خیران در کمک به نیازمندان را ازجمله برنامه‌های مراکز نیکوکاری عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات از طریق مراکز نیکوکاری از پراکنده‌کاری جلوگیری و انسجام و هماهنگی برای رفع نیازهای محرومان را به دنبال دارد.

کمک ۴ میلیارد تومانی مردم گیلان به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری

جواد زاده با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری چهار میلیارد و یک‌میلیون و ۱۳۹ هزار تومان توسط گیلانیان به مراکز نیکوکاری برای رفع مشکلات محرومان پرداخت‌شده است ادامه داد: این کمک‌های به‌صورت نقدی و غیر نقدی و ارائه خدمات بوده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۷۸ درصد رشد داشته است..

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان بابیان اینکه کمک‌های مردم به مراکز نیکوکاری ۴۱۹ میلیون و ۲۱۹ هزار تومان به‌صورت نقدی و دو میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان هم به‌صورت غیر نقدی بوده است افزود: یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان هم در قالب ارائه خدمات به نیازمندان کمک شده است.

وی ساختار مراکز نیکوکاری رامتشکل از هیئت‌امنای مسجد و محل، امام جماعت مسجد و نیکوکاران دانست و تصریح کرد: مراکز نیکوکاری زمینه ارتباط بی‌واسطه خیران هر محله با نیازمندان همان محدوده را فراهم می‌کند و نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به‌صورت محله محور کمک و شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله را به دنبال دارد.

فعالیت ۱۸ مرکز نیکوکاری در گیلان

جواد زاده از فعالیت ۱۸ مرکز نیکوکاری در گیلان خبر داد و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۷۰ مرکز در سطح ادارات تابعه استان هستیم و تعامل و تفاهم با خیریه‌ها، مؤسسات عام‌المنفعه، سازمان‌ها و تشکل‌های اجتماعی فعال و همسو استان برای تأمین نیازهای محرومین در بخش‌های مسکن، جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، معیشت برنامه‌ریزی برای جذب حامی برای ایتام و محسنین تحت حمایت مراکز نیکوکاری از دیگر اقدامات در حال پیگیری است.

وی بابیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۱۲۹ نیکوکار از طریق مراکز نیکوکاری برای حمایت ۱۳۰ یتیم تحت حمایت جذب‌شده‌اند افزود:۱۲ هزار و ۱۹۰ صندوق هم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری واگذارشده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.