×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
     استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس،ضرورتی اجتناب ناپذیر در پیشگیری   

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان:اقدام جهادی برای رفع دغدغه خانواده ها از وقوع حوادث جبران ناپذیر در راستای استانداردسازی گرمایشی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

به گزارش گیلان پیام، دکترعلی اوسط اکبری مقدم معاون  هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در گفت وگو با روابط عمومی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده داغدار دانش آموزان حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان گفت: استفاده از سیستم های گرمایشی غیراستاندارد و بخاری های نفتی مهمترین علت این آتش سوزی هاست.

وی تصریح نمود: اقدام جهادی برای رفع دغدغه خانواده ها از وقوع چنین حوادث جبران ناپذیردر راستای استانداردسازی گرمایشی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

دکتر مقدم با اشاره به ضرورت استانداردسازی سیستم های گرمایشی،اظهار داشت: استانداردسازی وسایل گرمایشی برنامه ای کشوری است که از سال ۹۲ در استان گیلان نیز آغاز شده است.

وی افزود: هدف از استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس در این برنامه، جمع آوری بخاری های نفتی، هیزمی و گازی در مدارس است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه با تشریح اقدامات استانداردسازی وسایل گرمایشی واحدهای آموزشی استان ازسال۹۲ تاکنون اظهار کرد:درحال حاضر،۹۱۰مدرسه با پنج هزار و ۵۲۵ کلاس درس و زیربنای ۴۷۳ هزار و ۸۴۶ مترمربع با هزینه بالغ بر ۵۴۱میلیارد ریال استانداردسازی شده است.

وی در ادامه گفت و گو با بیان اینکه در زمان حاضر ۸۱۸ مدرسه گیلان در انتظار استاندارد سازی گرمایشی هستند اظهار کرد: استانداردسازی این تعداد واحد آموزشی با چهار هزار و ۶۸۱ کلاس درس نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۱۲میلیارد تومان می باشد.

سرپرست اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به اینکه تعداد۲۸۴ مدرسه با بخاری نفتی کار می کنند بیان داشت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم که همه بخاری های نفتی  را از مدارس استان جمع آوری کنیم.

دکتر مقدم با یادآوری اینکه تنها بخاری های نفتی و گازی در مدارس خطرآفرین نیستند، اظهار کرد: فقط بحث بخاری های نفتی و گازی را به عنوان مسئله خطرآفرین در مدارس و اماکن دیگر نباید ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در گیلان تلاشمان حذف بخاری های نفتی و گازی است و در سال های بعد حتما بحث استانداردسازی تاسیسات برقی و الکتریکی را  نیز در دستور کار قرار می دهیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.