×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست شهرداری رشت :  ضوابط طرح تفصیلی شهر رشت اصلاح شد

سرپرست شهرداری رشت خبر داد: با پیگیری های انجام شده و جلسات متعدد کارشناسی ضوابط طرح تفصیلی شهر رشت اصلاح گردید

به گزارش گیلان پیام، علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در تشریح طرح تفصیلی ابرازداشت: طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت‌های مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و رفع مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.

علی بهارمست با تاکید بر اینکه طرح تفصیلی جدا از طرح جامع شهری نیست، گفت: طرح تفصیلی در واقع بخشی از طرح جامع شهری محسوب می شود، اما محتوای طرح تفصیلی در جزییات با طرح جامع تفاوت دارد.

وی از ابلاغ طرح تفصیلی در ۴ منطقه شهرداری رشت از سال ۹۴ خبر داد و افزود: در سال ۹۴ ضابطه طرح تفصیلی ابتدا به صورت چکیده ابلاغ شد، اما در اواخر سال گذشته ضابطه های این طرح به صورت تکمیلی به شهرداری ارسال شد.

سرپرست شهرداری رشت، تنظیم اصلاحات طرح تفصیلی را کاری طاقت فرسا خواند و گفت: از اسفندماه ۹۶ ضابطه طرح تفصیلی به استانداری جهت ابلاغ به شهرداری رشت ارائه شد اما این طرح نیازمند یک سری اصلاحات در ضوابط بود که مشاورین، کارشناسان و همکاران ما در شهرداری با توجه به شرایط تطبیق و مراحل مختلف بندهای این طرح و مراحل مختلف آن زحمات زیادی را متقبل شده اند.

نکته شایان ذکر این است که این اصلاحات موجب رونق ساخت و سازها و کاهش بیکاری به واسطه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم این صنعت خواهد شد.

علی بهارمست هدف از اجرای طرح تفصیلی را جلب رضایت شهروندان در راستای ارتقاء کیفیت محیط، رفع کمبودها، ساماندهی محلات و افزایش توان نظارتی ساز و کار مدیریت شهری خواند و تصریح کرد: تنظیم اصلاحات ضوابط طرح تفضیلی پس از ساعتها نشست با حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری گیلان و معاون و کارشناسان آن حوزه، مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری رشت، مدیران فنی و معاونان فنی مناطق انجام پذیرفته است لذا جا دارد ضمن قدرانی از ریاست و اعضای محترم شورای اسلامی و خصوصاً ریاست محترم کمیسیون عمران و توسعه فضاهای شهری، به طور ویژه از معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان، سرکار خانم مهندس میر سیدی مدیر کل محترم دفتر فنی استانداری گیلان، همچنین مهندسین مشاور تهیه طرح تفصیلی و به طورخاص از مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، مهندس پورناصرانی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری رشت و همچنین مهندس شعبانپور و مهندس خاوری معاون وقت هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل وقت راه و شهرسازی، مهندس نوروزی معاونت وقت معماری و شهرسازی شهرداری رشت، مشاور و کلیه دست اندرکاران در تهیه طرح تفصیلی، معاونین و همکاران ارجمندم در شهرداری رشت تقدیر نمایم.

تامین ۷۰ درصد از خواسته های شهروندان در ابلاغیه طرح تفصیلی جدید/ الکترونیکی شدن پاسخ استعلام های شهروندان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت نیز در این گفت و گو در خصوص ضرورت تهیه طرح تفصیلی خاطرنشان کرد: برای این ‌که بتوان طرح جامع را به طرح‌های دقیق قابل اجرا تبدیل کرد، از طرح‌های تفصیلی استفاده می شود، طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع شهری و به منظور انجام برنامه‌های اجرایی تصویب شده، در این طرح صورت می‌گیرد.

محمد پورناصرانی با تاکید بر اینکه ابلاغیه اصلاحات طرح تفصیلی تامین کننده ۷۰ درصد از خواسته های شهروندان و انتظارات شهرداری است، بیان داشت: به زعم بسیاری ازکارشناسان و سازندگان و صاحبنظران ضوابط طرح تفصیلی نیازمند اصلاحات بسیار زیادی بود، علیرغم اینکه در برخی از موارد مدیران و کارشناسان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بواسطه نوع نگاه شهرسازانه بدرستی قائل به اصلاحات نبودند، اما به دلیل سهولت در صدور پروانه های ساخت، حل معضلات شهروندی و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان با همدلی و همراهی کامل تغییرات فوق را پذیرفتند. درنهایت اصلاحات ضوابط طرح تفصیلی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ۹۱ بند جهت اقدام به شهرداری ابلاغ شد.

وی از تلاش مجموعه مدیریت شهری در استقرار شهری سلامت محور خبر داد و گفت: شایسته است تا از تحمل، صبوری شهروندان و تعامل اعضای پارلمان محلی با مدیریت شهری معاونین، کارشناسان و مشاوران طرح تفصیلی در این زمینه قدردانی کنیم، همچنین از شهروندان فهیم شهر رشت مراتب عذرخواهی را به جهت قصور احتمالی خادمان آنان در شهرداری و طولانی شدن بررسی ضوابط طرح تفصیلی را خواهانم. و امید است این طرح که گامی است در راستای احیای مطالبات به حق مردم، آسایش شهروندی را درپی داشته و موجبات رضایتمندی آنان را فراهم نماید.

و در ادامه نیز شهرداری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و استانداری در بازنگری طرح تفصیلی اشکالات طرح را مورد بررسی قرار خواهد داد و جهت رفع ان از طریق قوانین اقدام خواهد نمود.

وی از الکترونیکی شدن صدور پروانه های ساختمانی و پاسخ استعلامات در طرح تفصیلی جدید خبر داد و افزود: به زودی در سیستم های شهرسازی شهرداری رشت صدور پروانه ساختمانی و پاسخ استعلام ها تمام الکترونیکی خواهد شد و تمامی شهروندان متقاضی مجوز ساخت و … می تواند بدون حضور فیزیکی در شهرداری با مراجعه به پورتال شهرداری پاسخ درخواستهای خود را دریافت کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.