×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت:  روز رشت متعلق به عموم شهروندان است

به مناسبت گرامیداشت دوازدهم دی ماه روز رشت نشست خبری اصحاب رسانه با حضور محمدحسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام،محمد حسن عاقل منش با گرامیداشت روز بصیرت بیان داشت: برنامه های روز رشت از هشتم دی ماه روزی که مردم گیلان به دفاع از آرمانهای انقلابی، ولایت و رهبری به پا خاستند آغاز شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، با تاکید بر ضرورت تامین رضایتمندی مردم رشت در برپایی جشنواره های متعدد تصریح کرد: ۱۲ دی روزی است که در دوره صفویه این شهر به عنوان مرکز استان معرفی شد، لذا در راستای معرفی آداب و فرهنگ این شهر در کشور و جهان در چهار سال قبل شورای اسلامی شهر رشت طی مصوبه ای دوازدهم دی ماه را به عنوان روز رشت معرفی کرد.

وی با اشاره به برخی انتقادهای وارده در برگزاری مراسم های ویژه روز رشت به دلیل مشکلات اقتصادی موجود خاطرنشان ساخت: پس از برگزاری جلسات متعدد و تبادل نظر سعی بر آن شد تا با صرفه جویی و حداقل هزینه ها برنامه های ویژه این روز را داشته باشیم.

محمدحسن عاقل منش روز رشت را متعلق به همه شهروندان رشتی دانست و گفت: برنامه های روز رشت در عین رعایت مسائل مالی و به دور از هرگونه بریز و بپاش اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در تشریح برنامه های روز رشت بیان داشت: رونمایی از مستند ۷ شهید هنرمند شهر رشت با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نمایشگاه عکس بصیرت در گالری خانه فرهنگ و هنر، پخش کلیپ روز رشت قبل از اکران فیلم در سینماها، برگزاری تئاتر خیابانی، تور رشت گردی، نواختن زنگ روز رشت در یکی از مدارس این شهر، حضور در گلزار شهدا و تجدید پیمان با آنان که آزادی و آرامش امروزی رشت را مدیون آنان هستیم از برنامه های روز رشت می باشد.

وی حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده های آنان، برپایی بازیهای بومی محلی چون لافندبازی، چانچوکشی و …. را از دیگر برنامه های این روز عنوان کرد و افزود: در روز ۱۲ دی ماه در راستای حفظ سلامت شهروندان برپایی غرفه سلامت را از ساعت ۱۰تا ۲۰ خواهیم داشت که در این روز و در این غرفه سنجش قند خون، فشار و مشاوره های پزشکی انجام خواهد شد.

عاقل منش خاطرنشان کرد: علاوه بر تبریک به زوج هایی که مراسم شان در این روز برگزار خواهد شد، طی هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همزمان با تولد اولین نوزادی که در روز دوازدهم دی ماه در بیمارستان الزهراء (س) متولد شود. مجموعه مدیریت شهری در بیمارستان فوق حضور به یمن این زاد روز فرخنده به خانواده نوزاد شاد باش خواهیم گفت.

وی با اشاره به حوادث اخیر برای پاکبانان در چند روزه اخیر گفت: پیش بینی شده در معابر عمومی و شلوغ و خطر آفرین حتما از امکانات مکانیزه برای حمل و نقل زباله استفاده گردد، تا کمتر شاهد بروز حوادث برای پاکبانان ارجمند مان باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ضمن قدردانی از تلاش جامعه فرهیختگان اندیشمندان، اعضای شورای شهر رشت، فرماندار محترم و علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در برنامه ریزی و همراهی برگزاری مراسم روز رشت تصریح کرد: پیشنهادات و نظرات اصحاب رسانه در پربار کردن برنامه های روز رشت نقش بسزایی خواهد داشت. مردم شهر رشت علیرغم همه مشکلات اقتصادی همواره در حفظ روحیه میهمان نوازی خود گام برخواهند داشت.

معرفی فرهنگ، هویت و تاریخ رشت در سطح ملی و جهانی با برپایی ویژه برنامه های روز رشت

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز در این نشست در سخنانی بیان داشت: اکثر شهرهای در حال توسعه جهان و در سطح ملی روزی را به نام شهر خود نامگذاری می کنند.

علیرضا حسنی با اشاره به تشکیل کار گروه نامگذاری روز رشت در سال ۹۲ گفت: با توجه به اینکه در دوران صفویه روز دوازدهم دی ماه به عنوان مرکز استان گیلان معرفی شد پس از یک سال از تشکیل کار گروه روز رشت در سال ۹۳ طی مصوبه شورای محترم دوازدهم دی ماه به عنوان روز رشت معرفی کردید.

وی افزود: هدف از تعیین روز رشت معرفی فرهنگ و هویت تاریخ این شهر به کشور است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه های فرهنگی اجتماعی بدون نقص نخواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه های روز رشت یک برنامه کامل نخواهد بود، اما سعی شده تا حداقل هزینه برنامه های متنوعی داشته باشیم.

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و بین الملل شهرداری رشت در نشست خبری به مناسبت روز رشت با بیان اینکه این روزها عده ای در پی دلسرد کردن مجموعه شهرداری هستند، گفت: خوشحالم بار دیگر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ما را تنها نگذاشته است و شاهد این خواهیم بود که روز رشت را برای ششمین سال متوالی برگزار کنیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.