×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت:  آماده‌باش هزار پاکبان  در روزهای تاسوعا و عاشورا

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت از آماده‌باش هزار پاکبان در شیفت های مختلف شبانه روز جهت جمع آوری زباله‌های عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش گیلان پیام،علیرضا حاجی پور گفت: همزمان با برگزاری عزاداریهای تاسوعا و عاشورای حسینی این سازمان با اجرای طرح پاکسازی معابر شهری با همکاری سازمانهای مردم نهاد و حضور شبانه روزی پاکبان اقدام به نظافت و پاکسازی زباله در محل تجمع عزاداران خواهد کرد.

وی همچنین از آماده باش هزار پاکبان در شیفت های مختلف شبانه روز جهت جمع آوری زباله‌های عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: ما انتظار داریم در کنار پاکبان و فعالان محیط زیستی، مردم نیز به صورت خود جوش برای نظافت شهر خود اقدام کنند و یا حداقل با نریختن زباله باری از دوش پاکبان زحمت کش بردارند.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت گفت: ایستگاه صلواتی پاکبانان شهرداری رشت و ایستگاه ‌های سازمان‌های مردم و نهاد در پیاده راه هسته مرکزی شهر نیز با حضور فعال محیط زیستی پاکبانان در راستای ترویج فرهنگ پسماند برپا شده است.

حاجی پور با اشاره به استقبال شهروندان،مسئولان و مدیران شهری از برپایی ایستگاه صلواتی پاکبانان گفت: سنت حسنه و نیکوی نذری اگر توام با رعایت اصول و ‌مقررات زیست محیطی باشد بسیار ارزشمندتر خواهد بود .

وی اضافه کرد: هر چند برخی از عزادارن حسینی در سالهای گذشته به پراکنده کردن زباله‌های خود در سطح شهر بی‌توجه بوده‌اند اما ما امسال انتظار داریم با فرهنگ سازی صورت گرفته عزداران حسینی با ریختن ظروف یکبار مصرف نذری در سطل‌های زباله ها به فکر پاکبانان شریف شهر خود باشند.

علیرضا حاجی پور تاکید کرد: امسال در کنار تمامی ایستگاههای صلواتی سطل‌های بزرگ زباله در نظر گرفته شده است و همچنین در راستای فرهنگ سازی جهت مصرف ظروف یکبار مصرف گیاهی اقدام به توزیع این ظروف تا حد توان در بین ایستگاههای صلواتی کرده ایم./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.