×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
وزیر راه و شهرسازی:  اجرای پروژه راه آهن رشت-آستارا با کمترین آسیب به محیط زیست مدنظر ماست

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی مسائل منطقه‌ای و محلی اجرای پروژه خط ریلی رشت-آستارا و تلفیق آن با موضوعات ملی و بین‌المللی گفت: برخورداری مردم از این خط ریلی، محدودکردن آسیب به منابع طبیعی، محیط زیست و اراضی کشاورزی، قیمت تمام‌شده و زمان اجرای این پروژه جزء ملاحظات مدنظر ماست.

به گزارش گیلان پیام، مهندس محمد اسلامی در دومین روز از سفر به گیلان و در حاشیه بازدید از مسیر اجرای پروژه راه آهن رشت-آستارا با همراهی دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان، در گفتگو با خبرنگاران پروژه خط ریلی قزوین-رشت و رشت-آستارا را بسیار مهم و دارای اولویت ارزیابی کرد و افزود: به منظور درنظر گرفتن مسائل قابل اهمیت در اجرای پروژه رشت-آستارا دومین روز از سفر به گیلان را به این پروژه اختصاص دادیم.

وی به مطالعات صورت گرفته توسط ۴ گروه از مشاوران در جهت اجرای پروژه رشت-آستارا از ده سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: انتخاب مسیر با حداقل موانع، کمترین آسیب برای اراضی کشاورزی، تأثیرگذاری برای مردم و اجرا در کمترین زمان ممکن برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی به مسائل و ملاحظات موجود در اجرای این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: برخورداری مردم از این خط ریلی، محدودکردن آسیب به منابع طبیعی، محیط زیست و اراضی کشاورزی، قیمت تمام‌شده و زمان اجرای این پروژه جزء ملاحظات مدنظر ماست.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی مسائل منطقه‌ای و محلی اجرای پروژه خط ریلی رشت-آستارا و تلفیق آن با موضوعات ملی و بین‌المللی اظهار داشت: این کارگروه از نظر فنی، کارشناسی، اقتصادی و اجتماعی باید به جمع‌بندی برسد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.