×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان :  تضمین توسعه فعالیت‌های صنعتی در گیلان با تحقیق و پژوهش

 

‌ فرهاد دلق‌پوش در هنگام بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش،  اظهار داشت:‌ یکی از امور بسیار مهمی که در استان گیلان باید مورد توجه قرار گیرد انجام یکسری مطالعات پژوهشی و تحقیقات علمی قبل از احداث کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی است.

به گزارش گیلان پیام،رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان برقراری ارتباط بین پژوهشگران و حوزه تولید و صنعت را مهم برشمرد و افزود:‌ هرگونه آموزش و پژوهشی باید در عرصه عمل مورد استفاده قرار گیرد زیرا در غیر این‌صورت انجام تحقیقات علمی هیچ دستاورد خاصی برای کشور به ارمغان نمی‌آورد.

دلق‌پوش از نگاه ویژه سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان به امر تحقیق و پژوهش سخن گفت و تصریح کرد: این سازمان با مراکز علمی،‌ واحدهای فنی و حرفه‌ای‌ و دانشگاه گیلان ارتباطات خوبی دارد و برای تعمیق این روابط نیز تفاهم‌نامه‌های همکاری را با آنان منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها کارهای پژوهشی مختلفی متناسب با نیازهای استان گیلان انجام می‌شود افزود: سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان قصد دارد با امضاء تفاهمنامه‌های همکاری با دستگاه‌ها بین مراکز تولیدی و کارآفرینان برتر ارتباط برقرار سازد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با ابراز امیدواری از پیشتاز بودن و فعالیت بیشتر دانشگاه‌ها برای ارتباط مؤثر با حوزه کسب و کار عنوان کرد:‌ راه‌اندازی صنایع و واحدهای تولیدی در نقاط مختلف گیلان پس از انجام فرآیند تحقیق و پژوهش‌ از مهم‌ترین اهداف این سازمان است.

دلق‌پوش از فعالیت مطلوب صنایع فولاد گیلان و رفع مشکلات و دغدغه‌های صاحبان آن‌ها خبر داد و عنوان کرد: ایجاد مراکز تحقیق و پژوهش در واحدهای تولیدی و صنعتی که از تأکیدات سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان است می‌تواند به توسعه و پیشرفت بیشتر صنایع فعال استان کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه گیلان دارای ذخائر ارزشمندی از صنایع سلولوزی است خاطرنشان کرد: گیلان از لحاظ تولید انواع صنایع سلولوزی در رتبه دوم کشوری قرار دارد بنابراین برای تحقق توسعه و پیشرفت در این حوزه و سایر حوزه‌ها باید به تحقیق و پژوهش بیشتر از این‌ها توجه شود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه پژوهش‌های انجام شده در گیلان جوابگوی نیازهای استان نیست گفت:‌ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مراکز دانشگاهی،‌ بازنگری در امور و یا ایجاد واحد پژوهش در هر واحد تولیدی می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات کمک کند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.