×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز عملیات اجرایی پست ۶۳/۲۰ کیلوولت آستارا

به منظور تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین محترم شهرستان آستارا، عملیات اجرایی پست ۶۳/۲۰ کیلوولت آستارا آغاز شد.

به گزارش گیلان پیام،«مهندس محمد افتخاری» مجری طرح پستهای معاونت طرح وتوسعه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، از آغاز عملیات اجرایی پست ۶۳/۲۰ کیلوولت آستارا خبر داد.

وی افزود: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده و با در نظر گرفتن پارامترهای متعدد انتخاب زمین، احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت آستارا با هدف تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین محترم شهرستان آستارا در مرکز مصرف بار در دستورکار قرار گرفت. با توجه به احداث این پست در مرکز مصرف بار، تلفات انرژی در شبکه توزیع برق شهرستان آستارا به حداقل ممکن خواهد رسید.

افتخاری در خصوص مشخصات فنی پروژه گفت: پست ۶۳/۲۰ کیلوولت آستارا در زمینی به مساحت ۵۷۰۰ متر مربع در شهر آستارا و به صورت AIS و INDOOR (کاملا سرپوشیده ) در راستای مطابقت با مبلمان و معماری شهری احداث می‌شود. این پست دارای دو دستگاه ترانسفورماتور ۴۰MVA با سطح ولتاژ ۶۳/۲۰ کیلوولت و با ۱۲ فیدر خروجی بوده و خط تغذیه این پست به صورت کابلی از پست ۲۳/۶۳ کیلوولت آستارا و به طول تقریبی ۹ کیلومتر می‌باشد. وی با بیان اینکه درصد پیشرفت فیزیکی نصب فونداسیون تجهیزات پست در حدود ۹۵ درصد است، ابراز امیدواری کرد که پست آستارا در سال ۹۸ وارد مدار شود.

مجری طرح پستهای شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص ویژگی خاص این پروژه گفت:

یکی از ویژگی‌های ممتاز این پروژه استفاده از ترانس‌های کم صدا بوده که از آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان ساکن منطقه جلوگیری خواهد نمود. همچنین با توجه به آب گیر بودن منطقه و بمنظور جلوگیری از ورود آبهای سطحی به کانال‌های داخل پست و آب گرفتگی تجهیزات پست، تصمیم بر آن شد سطح کف پست در حدود ۲۰ سانتیمتر بالاتر از سطح کف جاده مجاور باشد. شایان ذکر است مشاور این پروژه شرکت خدمات مهندسی برق(مشانیر) و پیمانکار پروژه شرکت مبنا نیرو می باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.