×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تئاتر رشت بر گردن تئاتر کشور حق زیادی دارد

 

فرهنگ و ارشاد

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آیین بازگشایی سالن تئاتر شهر رشت گفت: تئاتر رشت بر گردن تئاتر کشور حق زیادی دارد.

 

به گزارش گیلان پیام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، عصر چهارشنبه ۳۱ تیر ۹۴ در آیین بازگشایی سالن تئاتر شهر (سردار جنگل) رشت اظهار کرد: قرآن کتابی است که با ساختاری قوی که با استفاده از تقابل ها نوعی وحدت و انسجام ایجاد می کند.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم، گفت: در این آیات سه گروه اهل گشایش در مقابل سه گروه اهل تنگنا قرار می گیرند.

فاضلی تصریح کرد: سه گروه نخست، «اهل گذشت»، «با تقوا» و گروهی که «هرجا خوبی می ببینند تحسین می کنند» و سه گروه دوم «بخیل»، «طغیانگر» و کسانی که «کار خوب را می بینند اما تکذیب می کنند» هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: یکی از نکاتی که اهالی فرهنگ و هنر باید رعایت کنند «صدّق و الحسنی» است یعنی همان گروهی که کارهای خوب را می بیند و تحسین می کند.

وی بیان کرد: انسان نه به واسطه اجبار بلکه به واسطه اختیار نمره می گیرد از این رو برای قضاوت انسان ها باید اختیار، زمان و مکان را در نظر بگیریم.

فاضلی اظهار کرد: اعتبارات احداث مجتمع های فرهنگی هنری استان ها مربوط به بودجه ای با عنوان تبصره سه در دهه ۷۰ بود که دریافت این بودجه اجبار، اما تحقق وعده تکمیل آن بنا به اختیار و دغدغه فرهنگی مسوولان استان انجام شده است.

این مسئول فرهنگی استان گیلان ادامه داد: سال ۹۳ اگرچه سال سختی به لحاظ اختصاص بودجه بود، اما دغدغه فرهنگی استاندار موجب تخصیص بودجه به مجتمع های فرهنگی هنری آستارا و لاهیجان پس از ۱۴ سال و تکمیل سالن تئاتر شهر رشت شد.

وی افزود: اگر چه سن سالن تئاتر شهر رشت برای اجرا آماده شده اما تجهیز این مکان به شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دیگر نیازمند است.

فاضلی گفت: با توجه به دغدغه فرهنگی مسوولان ارشد استان تلاش می شود این اعتبار نیز هر چه زودتر تامین و فضای یادشده بصورت کامل تحویل هنرمندان شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سابقه تئاتر رشت اضافه کرد: تئاتر رشت بر گردن تئاتر کشور حق زیادی دارد.

وی با تقدیر از همکاران خود در این اداره کل، گفت: همکاران من راست قامتانی هستند که باعث شدند تا بتوانم به عهد خود وفا کنم.

مراسم بازگشایی سالن تئاتر شهر (سردار جنگل) رشت با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان عرصه تئاتر استان برگزار شد.

در این مراسم از مهرداد صمدی معاون اداری و مالی، محمود پورپاک نیا مسوول دفتر فنی و اسماعیل ذاتی ذوقی کارشناس دفتر فنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به جهت تلاش در جهت آماده سازی این پروژه در زمان مقرر با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

سالن سردار جنگل رشت نوستالژی فعالان تئاتر استان گیلان است که از سال ۸۸ با هدف بازسازی، تخریب و اعتبارات آن به مدت سه سال متوقف شد تا دوباره از سال گذشته روند بازسازی طرح یاد شده از سر گرفته شد.

مساحت زمین مجموعه ۱۵۰۰ مترمربع و زیربنای آن ۱۸۰۰ مترمربع است و تا کنون چهار هزار میلیون ریال اعتبار در آن هزینه شده و ۶۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل پروژه اعتبار مورد نیاز است.

ظرفیت سالن مجموعه ۲۵۰ صندلی بوده و در گام نخست از ۵۸۶ مترمربع بخش پروژه در دست احداث شامل سن و پلاتوی مجموعه، فقط سن سالن افتتاح شد و در صورت تخصیص اعتبار برآورد شده کل مجموعه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.