×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیر دفتر برنامه ریزی فنی و برآورد بار شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان :  اجرای ۳۶ پروژه با استفاده از تسهیلات بانک آسیایی

 

با استفاده از تسهیلات بانک سرمایه گذاری زیرساخت های آسیایی، ۳۶ پروژه احداث و توسعه در بخش های انتقال، فوق توزیع و دیسپاچینگ اجرا خواهد شد.

به گزارش گیلان پیام،مهندس«عادل سلیمانی» مدیر دفتر برنامه ریزی فنی و برآورد بار شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اعلام این مطلب گفت: با استفاده از تسهیلات بانک سرمایه گذاری زیرساخت های آسیایی که به مبلغ ۱۴۱ میلیون یورو می باشد تعداد زیادی از پروژه های زیربنایی شبکه انتقال و فوق توزیع استان به اجرا در خواهند آمد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با اخذ تسهیلات مذکور، در بخش ۲۳۰ کیلوولت درخصوص احداث پستهای رودبنه، دیلمان و سیادتی و توسعه پستهای عضدی، لاکان، لوشان و همچنین خرید یک دستگاه پست سیار اقدام خواهد شد.

وی افزود: در سطح ولتاژ ۱۳۲ کیلوولت، توسعه پست های رستم آباد و منجیل و در سطح ولتاژ ۶۳ کیلوولت احداث ۶ پست جدید به همراه توسعه ۱۰ پست موجود به اجرا در خواهد آمد. علاوه بر پست های مذکور، منابع مالی مورد نیاز برای اجرای  ۹ پروژه خط جهت تقویت شبکه تامین برق استان به طول تقریبی ۲۸۵ کیلومتر ، تامین خواهد شد.

سلیمانی گفت: با توسعه شبکه، استفاده از سیستم های ارتباطی وکنترلی مدرن به منظور  بهره برداری مناسب از شبکه اهمیت بیشتری خواهد یافت و احداث مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع گیلان و احداث ۵۴۰ کیلومتر فیبر نوری جهت برقراری ارتباط مناسب با پست های استان از دیگر برنامه هایی است که پس از اخذ تسهیلات مد نظر اجرایی خواهد شد.

مدیر دفتر برنامه ریزی فنی و برآورد بار در خصوص فرایند دریافت تسهیلات اظهار داشتند: با توجه به محدودیت های وزارت نیرو در زمینه تامین نقدینگی موردنیاز برای اجرای پروژه های صنعت برق و ضرورت توجه به راههای جدید تامین منابع مالی، شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به عنوان اولین شرکت در بین شرکت های برق منطقه ای کشور ، موفق شد در آبان ماه سال جاری مجوز شورای اقتصاد را برای  استفاده از تسهیلات مذکور اخذ کند. البته در راستای دریافت وام مذکور اخذ مجوز بانک مرکزی و سایر مجوزات قانونی نیز در دست اقدام است که انشاءا… به زودی خواهیم توانست به این مجوزات نیز دست پیدا کنیم.

سلیمانی در خصوص اهداف دریافت تسهیلات از بانک توسعه زیرساخت آسیا گفت: با توجه به بحران خشکسالی در مناطق مرکزی کشور، استان گیلان از اهداف اصلی مهاجرت محسوب شده و بایستی زیرساخت های لازم بدین منظور فراهم گردد.

وی افزود: ضمن اینکه با اخذ وام و اجرای پروژه های مد نظر، شاهد توسعه شبکه برق استان گیلان و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه سرمایه گذاری در منطقه خواهیم بود. همچنین بسترهای لازم برای انتقال اضافه تولید نیروگاههای استان گیلان به شبکه سراسری فراهم خواهد شد و مشکل حبس تولید نیز حل خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.