×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل کمیته امداد گیلان :  بهره‌مندی ۱۲ هزار دانش‌آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداد

 

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان گفت: در حال حاضر ده هزارو۲۱۱ دانش‌آموز و دو هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که در سال جاری ۷۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و یک میلیارد تومان شهریه دانشگاه به دانشجویان تحت حمایت پرداخت‌شده است.

به گزارش گیلان پیام، عباس اهرابی، یکی از سیاست‌های کمیته امداد را ارائه حمایت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان عنوان کرد و ادامه داد: تحصیل حق همه فرزندان ایران است و هیچ دانش‌آموز و دانشجوی نیازمندی نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازبماند و کمیته امداد بسته‌های حمایتی برای آن‌ها در نظر گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه در حال حاضر ده هزار ۲۱۱ دانش‌آموز و دو هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان هستند خاطرنشان کرد: در سال جاری ۷۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و یک میلیارد تومان شهریه دانشگاه به دانشجویان تحت حمایت پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری ۱۶ آذر به‌ روز دانشجو تصریح کرد: در دهه ۱۳۲۰ و اوایل دهه ۱۳۳۵، پس از سقوط حکومت رضاشاه پهلوی و ایجاد فضای بازتر، فعالیت‌های سیاسی در بین دانشجویان دانشگاه تهران بسیار افزایش پیدا کرد و در این دوران حزب توده، از نفوذ بسیاری در بین دانشجویان برخوردار بود چنانکه بنا به گزارش‌های مختلف، بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه تهران عضو و یا هوادار این حزب بودند.

اهرابی افزود: ۱۶ آذر به یاد ۳ دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمریکا با محمدرضا شاه آن‌هم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدن روز دانشجو نام‌گذاری شد، روز ۱۶ آذر به‌عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید رشته‌های بدون کاربرد و بدون آینده شغلی را انتخاب نکنند ادامه داد: این‌گونه رشته‌ها توسط کمیته امداد حمایت نمی‌شود و تمرکز بیشتر بر رشته‌های فنی و حرفه‌ای است که دارای بازار کار بوده و فرد را در مسیر توانمندسازی قرار می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه از ۲۰۰۱ دانشجو، ۳۴۶ نفر در مقطع کاردانی، ۱۳۸۶ نفر در مقطع کارشناسی، ۱۲۶ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۳ نفر در مقطع دکتری،۶۶ نفر به‌صورت ناپیوسته در حال تحصیل هستند گفت: ۶۴ نفر هم دروس حوزوی را می‌گذرانند.

اهرابی پرداخت شهریه دانشجویی و کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، هزینه ایاب و ذهاب و همچنین کمک‌هزینه تقویت بنیه تحصیلی را از مهم‌ترین خدماتی دانست که به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان در مقاطع مختلف و در دانشگاه‌های دولتی روزانه و شبانه، آزاد، پیام نور، علمی – کاربردی و غیرانتفاعی افزود: علاوه بر خدمات تحصیلی که به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت ارائه می‌شود خدمات فرهنگی مانند برگزاری اردوهای آموزشی، تربیتی و زیارتی، ارائه بسته‌های فرهنگی، آموزش‌های دینی و اعتقادی نیز برای آن‌ها اجرا می‌شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.