×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان :زیر ساخت های درمانی صومعه سرا بهبود می یابد

 

با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی، ضمن بازدید از پروژه های در دست اقدام حوزه سلامت این شهرستان، بر بهبود زیر ساخت های درمانی در شهرستان صومعه سرا به عنوان، قطب درمان غرب گیلان تاکید شد.

به گزارش گیلان پیام، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی صومعه سرا، از پروژه ها و زیر ساخت های حوزه سلامت این شهرستان بازدید کردند.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع مسوولان شهرستان صومعه سرا، گفت: امروز شتاب ایجاد شده برای به سر انجام رساندن پروژه های حوزه سلامت صومعه سرا، دیگر قابل مقایسه با گذشته نیست و با همدلی و وفاقی که در بین مدیران و مسوولان این شهرستان وجود دارد، انشالله به زودی شاهد به ثمر نشستن این پروژه ها خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به ساختمان نیمه کاره اورژانس بیمارستان صومعه سرا طی سال های گذشته، خاطر نشان کرد: مجدداً با پیگیری های نماینده این شهرستان، برای این پروژه کد اعتباری خاص از سوی سازمان مدیریت کشور تعریف شد و منابع مالی آن نیز تامین گردید. وی ادامه داد: هم اکنون این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی آن نیز با شتاب بیشتری در انجام است.

دکتر یوسف زاده، تصریح کرد: توسعه کلینیک های تخصصی، بلوک زایمانی (LDR ) و سایر زیر ساخت هایی که نیاز اساسی سطح ۲ نظام ارجاع، برای شهرستان صومعه سرا پیش بینی شده است و با وجود پتانسیل مدیریتی خوبی که در این شهرستان سراغ داریم، قطعاً پروژه های نیمه کاره این شهرستان به بهره برداری خواهند رسید. رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به پیشتاز بودن دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راه اندازی و استقرار نظام ارجاع الکترونیک از سایر دانشگاه های علوم پزشکی، اظهار داشت: در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی گیلان الگوی استقرار نظام ارجاع در کشور است.

وی ادامه داد: شهرستان صومعه و ماسال نیز برای پایلوت شدن استقرار نظام ارجاع از سایر شهرستان های گیلان سبقت گرفتند و با توانمندی ای که در مدیران حوزه سلامت این شهرستان وجود داشت توانستیم با موفقیت نظام ارجاع الکترونیک را برای ارایه خدمات درمانی بهتر به مردم این منطقه استقرار دهیم. رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه برای کار آمدی بیمارستان های ۳۲ تختخوابی، گفت: در برنامه جدید، بیمارستان های ۳۲ تختخوابی مثل بیمارستان ماسال (سطح یک) به عنوان قمر بیمارستان های بزرگتر مثل صومعه سرا (سطح دو) قرار خواهند گرفت و این دو بیمارستان به صورت یکپارچه فعالیت خواهند کرد تا در اسرع وقت نیاز های اولیه و خدمات تخصصی مورد نیاز مردم منطقه فراهم شود. وی ادامه داد: در آینده نیز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پرفسورسمیعی در سایت لاکان به عنوان پشتیبان بیمارستان سطح ۳ به بیمارستان های صومعه سرا، فومن و تالش راه اندازی خواهد شد.

دکتر یوسف زاده، وجود دستگاه سی تی اسکن را یکی از ضرورت های بیمارستان صومعه سرا بر شمرد و اظهار امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت خیرین سلامت و بخش خصوصی این مهم برای مردم منطقه فراهم شود. در ادامه با اهدای لوح سپاس از زحمات رحیم آقا زاده – یکی از خیرین سلامت شهرستان صومعه سرا بابت اهدای یک دستگاه آرتروسکوپی تقدیر شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.