×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
برگزاری بزرگترین رویداد کارآفرینی حوزه سلامت شمال کشور در گیلان

بزرگترین رویداد کارآفرینی حوزه سلامت شمال کشور به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دانشکده پزشکی رشت برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام،اولین رویداد کارآفرینی حوزه سلامت شمال کشور به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دانشکده پزشکی رشت برگزار شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور در این رویداد بزرگ کارآفرینی، ضمن قدردانی از حضور وتلاش  دانشجویان بابت یده های خوب  در این اولین رویداد  استارتاپ ویکند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۵ در شرایطی که با بحران های مالی بسیار زیادی مواجه بود یک برنامه استراتژیک برای ۱۰ سال آینده نوشت و چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی را تعیین کرد. این در حالی است که در سال ۹۵ حتی یک شرکت دانش بنیان حوزه سلامت در استان نداشتیم .

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر  دارای ۴۰ شرکت و هسته فناور است.  خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم در مورد دانشگاه  نسل سوم صحبت کنیم که دانشجویانی فعال و ایده پرداز داشته باشیم. دانشجویانی که بعد از فارغ التحصیلی به دنبال جذب در ادارات دولتی نبوده، بلکه با خلاقیت و نوآوری شرایط اشتغال سایر دانشجویان را نیز فراهم می کنند.

وی با اشاره به نشست هفته گذشته خود با پرفسور سمیعی در آلمان و تاکید بر توسعه فعالیت های بین المللی، خاطر نشان کرد: مردم فکر می کنند ثروت کشور در منابع زیرِ زمینی است اما ثروت اصلی کشور ایران در ذهن جوانان ماست. در حال حاضر، کشور ۱۰ میلیون فارغ التحصیل و ۵ میلیون دانشجوی در حال تحصیل دارد. این تعداد دانشجو حتی از جمعیت کشور نروژ بیشتر است، این دانشجویان و این حجم بالای افراد تحصیل کرده جامعه، می تواند آینده کشور را بسازد و چرخ های اقتصاد کشور را به حرکت در آورد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی دانشجویان با شاخص های دانشگاه نسل سوم عنوان کرد و آن را بستر مناسبی برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای دانشجویی دانست.

رییس دانشگاه  در پایان  یادآورشد: استقبال دانشجویان  در این این رویداد نشان داد که باید سیاست‌گذاران کشور نگاه خود را تغییر داده و از وجود دانشجویان در مسایل کلان کشور بیشتر بهره مند شوند.

دکتر شادمان نعمتی – معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز تدوین نقشه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را افتخاری در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کردو  با اشاره به چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ پیشرو در بین دانشگاه های نسل سوم ، تصریح کرد؛ این چشم انداز می تواند یک مسیر جدید برای مطرح کردن دانشگاه علوم پزشکی گیلان باشد.

دکتر نعمتی افزود: دانشگاه ها هم مانند سایر موجودات زنده، دارای یک مسیر تکاملی بوده و سازمان راکدی نیستند. دانشگاه ها از نسل اول به نسل سوم تکامل می یابند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در ادامه با اشاره به پروژه دره سپیدرود ( تکمیل و استقرار چرخه فناوری سلامت در استان) گفت: در این خصوص دو واحد درسی کسب  کار در دانشکده ها می تواند به صورت انتخابی تدوین شود و در حال حاضر، این درس به صورت پایلوت در دانشکده داروسازی در حال اجرا است. وی ایجاد کارگاه نیمه صنعتی دانشگاه را در سایت سراوان، از جمله پروژه های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان  و اخذ موافقت اصولی و قطعی مرکز رشد فناوری سلامت را از دیگر اقدامات دانشگاه خواند.

دکتر نعمتی  در ادامه اعضای هیأت علمی دانشگاه را ۴۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با داشتن بیش از پنج هزار دانشجو و هشت دانشکده این پتانسیل را دارد که در طی یکسال،  بیش از ۵۰۰ رویداد استارتاپی را اجرا نماید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه پیوستن به نقطه ویژه علم و فناوری دره سپید رود در گیلان را به علت وضعیت خوب جغرافیایی استان، به عنوان قلب تپنده برای پژوهش و فناوری ذکر کرد و افزود: در این راستا، باید زیر ساخت های لازم لحاظ شود و قطعا” حمایت مسوولان استانی بسیار لازم و مثمر ثمر خواهد بود.

در ادامه مونا ابرو فراخ- مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در خصوص همایش استارتاپ ویکند اظهار داشت: با توجه به تکنولوژی امروز  که همه چیز از سرعت بالایی برخوردار است در حوزه درمان نیز باید خدمات به صورت مجازی و آنلاین ارایه شود تا افزایش سرعت ارایه خدمات و کاهش هزینه ها  شاهد باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری  این رویداد بزرگ سه روزه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان می تواند،  زمینه ‌ساز ایده های بزرگ از سوی دانشجویان برای به روز رسانی خدمات در حوزه سلامت و درمان باشد.

مدیر کل امورفرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان این مطلب که  دانشجویان باید برای گروه‌های هدفی که بیشتر از دیگران نیازمند ارائه خدمات هستند ایده های جدیدی ارایه دهند، تصریح کرد: تا در این خصوص  افراد نیازمند به سهولت بتوانند از خدمات حوزه سلامت بهره مند شوند.

وی  در پایان اظهار داشت: سلامت اجتماعی به صورت یک چارچوب کلی است و دانشجویان خلاق و فعال در حوزه علوم پزشکی می توانند با ارایه برنامه های خلاقانه، مسوولان استان و کشور را در حوزه ارتقا  سلامت اجتماعی یاری کنند و در بسیاری از موارد با اجرای این ایده ها نقش به سزایی در ایجاد اشتغال داشته باشند.

لازم به ذکر است: اولین رویداد “استارتاپ ویکند” (Startup Weekend) در حوزه پزشکی و سلامت شمال کشور، با حضور فعالان این عرصه، طی ۳ روز در دانشکده پزشکی رشت برگزار ۶۷ ایده خلاقانه از سوی دانشجویان و دانش آموزان  و پرسنل ارایه شد و طی آن ۱۵ ایده با رای حاضران و داروران، به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند. تیم روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز به عنوان تنها تیم کارمندی توانست با ارایه یک ایده خلاقانه در لیست ۱۵ ایده برتر این رویداد کارآفرینی قرار بگیرد/انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.