×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست شهرداری رشت در جلسه ستاد مدیریت بحران تاکید کرد: مدیریت دستگاه ها و استفاده بهنیه از ماشین آلات شهرداری

 

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت با حضور علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت و معاونین و مدیران شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام،علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در این جلسه ضمن تسلیت درگذشت پاکبان شهرداری، بیژن شعبانی اظهار داشت: جلسات ستاد بحران شهرداری به صورت متناوب در طول سال برگزار شده و دستورالعمل عملیات زمستانی و وظایف کلیه سازمان ها و مناطق شهرداری در مواقع بحران مشخص شده است.

وی بارش برف و باران را یک نعمت الهی دانست و یادآور شد: نباید از بارش برف و باران به عنوان یک بحران نام ببریم و باید حداکثر تلاش خود را به کار بندیم تا شهروندان از این نعمت الهی لذت ببرند.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: طبیعی است در هنگام بارش برف و باران تردد در معابر مانند روزهای طبیعی نباشد ولیکن مجموعه شهرداری همواره تلاش می کند تا در مواقع نزولات الهی مشکلات تردد در معابر به حداقل برسد.

بهارمست به مدیریت دستگاه ها و استفاده بهینه از ماشین آلات شهرداری تاکید کرد و گفت: اگر از ماشین آلات شهرداری به خوبی استفاده نشود، در مواقع بحران با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی بازگشایی معابر اصلی و اماکن خدمت رسان را از اولویت های شهرداری در هنگام بارش برف دانست.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به تلاش های کارگران شهرداری و پاکبانان در مواقع بارش برف و باران عنوان داشت: باید غذای گرم، تجهیزات مناسب، لباس گرم و بادگیر برای کارگران و پاکبانان شهرداری تهیه شود.

بهارمست همچنین به شناسایی درختان خشک و خطرآفرین و هرس آنها تاکید کرد و گفت: باید به همه جزییات اهمیت دهیم و هیچ موضوعی را دست کم نگیریم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اولین دستگاهی است که مردم در شرایط مختلف از آن انتظار کمک و خدمت رسانی دارند و خداوند این سعادت را نصیب ما کرده که خدمتگزار مردم باشیم.

اسماعیل حاجیپور عضو شورای اسلامی رشت در این جلسه ضمن تسلیت درگذشت پاکبان شهرداری اظهار داشت: مجموعه شهرداری همواره در تمامی شرایط برای رفاه شهروندان تلاش می کنند و پرسنل شهرداری آرامش خود را بر هم می زنند تا دیگران در آسایش باشند.

وی خطاب به مدیران شهرداری رشت گفت: کار شما کاری طاقت فرسا است و درخواست من از شما این است که جز از خدا از کسی نترسید و تنها برای رضای خدا کار کنید.

حاجیپور با اشاره به اینکه قطعا خدمات کارکنان و مدیران شهرداری برکسی پوشیده نیست، تاکید کرد: قطعاً خداوند پاداش اعمال خوب شما را خواهد داد.

عضو شورای اسلامی رشت همچنین به شناسایی نقاط آبگیر، رفع خطر درختان خطرآفرین و پاکسازی منهول ها تاکید کرد.

محمد حسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه به اقدام جهادی در مواقع بحران تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه انتظارات از مجموعه شهرداری رشت بسیار زیاد است، گفت: شهرداری رشت بسیار مظلوم واقع شده است.

عضو شورای اسلامی رشت همچنین به رسیدگی به پاکبانان و کارگران شهرداری و تهیه غذا و البسه مناسب برای آنان تاکید کرد.

علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به تدوین دستورالعمل عملیات زمستانی شهرداری رشت اظهار کرد: با بررسی کارشناسان و هماهنگی مناطق و سازمان های شهرداری نسخه ویرایش شده عملیات زمستانی شهرداری رشت تدوین شد.

وی افزود: در ویرایش جدید دستورالعمل عملیات زمستانی شهرداری رشت سطح بندی برف برای شرایط اضطراری تعریف شده است و سطح بندی براساس میزان برف از سه سطح به شش سطح افزایش یافته است.

مقصودی با اشاره به اهمیت سطح بندی بارش برف بیان کرد: براساس سطح بندی شرایط برفی برای شهر رشت در ۴ سطح A، B،C  و D تقسیم بندی شده است.

وی افزود: در سطح A به وسیله ۵۳ خودروی برف روب شهرداری از قبیل لودر،گریدر،بیل بکهو و … تا بارش به میزان ۳۰ سانتیمتر برف روبی انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت تاکید کرد: حق نداریم شرایط اضطراری موردی را دست کم بگیریم و باید حداکثر توان در هر زمان آماده مواجه با بارش برف و باران باشیم.

مقصودی با اشاره به اینکه وظایف ۴۵۰ نفر از نیروهای شهرداری در مواقع بحران مشخص شده است گفت: حدود ۵۰۰ پاکبان و ۳۰۰ کارگر فضای سبز در مواقع بحران خدمت رسانی می کنند.

جانشین اول ستاد بحران شهرداری رشت با اشاره به اولویت های شهرداری در بازگشایی معابر در مواقع بارش برف اظهار کرد: استراتژی شهرداری در مواقع بارش برف بازگشایی معابر اصلی است و تا هنگامی که معابر اصلی باز نشود حق ورود به معابر فرعی را نداریم.

محمد باقر بشردانش مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری و جانشین دوم ستاد بحران شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: در سطح شهر، معابر و میادین نشانه گذاری های لازم انجام شده تا در مواقع بحران ماشین آلات شهرداری با مشکل مواجه نشوند.

وی به بازبینی تجهیزات کارگاهی، تامین سوخت مناسب برای ماشین آلات و .. در مواقع بحران تاکید کرد.

مجتبی شهرستانی مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت در این جلسه اظهار داشت: گرمخانه و سامانکده شهرداری در مواقع بحران آماده اسکان در راه ماندگان و افراد کارتن خواب است.

وی با اشاره به اینکه اسکان کارتن خواب ها و در راه ماندگان در مواقع بحران افزایش می یابد پیشنهاد داد: مکان دومی در مواقع بحران برای اسکان در نظر گرفته شده تا بتوان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای تجهیز آن استفاده کرد.

علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به اقدامات این سازمان در مواقع بحران گفت: تهیه پیام های فرهنگی با مشارکت مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

وی برگزاری جشنواره برفی با هدف افزایش نشاط اجتماعی را از جمله برنامه های سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت در مواقع بارش برف برشمرد. /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.