×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
نشست بررسی مشکلات و توسعه بخش تاریخی و گردشگری دیلمان برگزار شد

استانداری

 

 

نشست بررسی مسائل، مشکلات و توسعه بخش تاریخی و گردشگری دیلمان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار در این بخش برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام، در این نشست که جمعی از مدیران کل استان درخصوص آخرین وضعیت اجرای مصوبات دو  سفر گذشته دکتر نجفی و پروژه های عمرانی نظیر راهسازی، آبرسانی، گازرسانی، سوخت رسانی، طرح های هادی روستایی، کشاورزی و گردشگری گزارش دادند استاندار با اشاره به اینکه این سفر سومین سفر کاری به این منطقه است گفت : این سفر با همه ی سفرهای قبلی متفاوت است و علت آن حضور نماینده ولی فقیه در استان و تعداد زیادی از مدیران استانی در این جلسه است که بیشتر آنان عضو شورای برنامه ریزی استان هستند.

وی افزود : این جلسه استانی که به منظور رفع مشکلات در این منطقه تشکیل شده است علاوه بر اینکه ماندگار خواهد بود مسلماً تأثیرگذار است و مدیران شهرستانی باید از این فرصت ایجاد شده بهره ی لازم را ببرند.
وی با قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه گفت : توجه ی ویژه به دغدغه های کشاورزی و عمرانی از سوی نماینده ولی فقیه در گیلان در کنار پرداختن به مباحث کلان فرهنگی جای تقدیر دارد.
دکتر نجفی فضای استان را فضایی همراه با همدلی و هم زبانی توصیف و خاطر نشان کرد : این توفیقی است که نصیب خدمتگزاران مردم در دولت می شود تا در مناطق مختلف حاضر و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی نمایند.
وی به حضور خود در شورای معاونین وزارت کشور در روز شنبه اشاره کرد وافزود : وزیر کشور در این نشست از فضای آرامش و همدلی و نیز فضای حاکم بر مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و عمرانی استان گیلان ابراز رضایت کرد.
استانداربا اشاره به مشکلات کارخانه تولید سیمان دیلمان خاطر نشان کرد :برای  این کارخانه سرمایه ی گذاری زیادی شده است و باید از ظرفیت گسترده ی این کارخانه در بهسازی جاده های این منطقه استفاده شود.
وی بر ادامه رفع نقاط حادثه خیز مسیر سیاهکل به دیلمان با همکاری راه و شهرسازی و منابع طبیعی تأکید کرد و در مورد گاز رسانی به روستاهای سیاهکل و دیلمان اشاره و گفت : در پایان سال ۹۵ روستاهای بالای ۲۰ خانوارشهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات بند ق تبصره ۲ بودجه ۷ میلیارد تومان هزینه می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به استقرار ۳ ایستگاه دیجیتال برای استفاده از شبکه های تلویزیونی اشاره کرد و گفت : با پیگیری هایی که صورت خواهد گرفت مشکل آنتن دهی تلفن همراه، برق رسانی و نیز تا هفته ی دولت جاری بخش عظیمی از مشکل آب این منطقه حل خواهد شد.
وی استفاده از ظرفیت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش گردشگری این منطقه را یاد آور شد و تصریح کرد : این منطقه از فضای گردشگری مستعدی برخوردار است که باید با اهتمام ویژه از فرصت های موجود بهره لازم برده شود تا اشتغال پایداری برای جوانان این بخش ایجاد گردد.
وی افزود : با توجه به ریشه ی فرهنگی دیلمان مدیران امور مساجد و بقاع متبرکه باید با جدیت لازم برای حضور در وظایف ذاتی خود بیشتر اهتمام نمایند.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان دیلمان را محل ترویج تشییع عنوان کرد و گفت : فرزندان لایق و دانشمند این منطقه توانستند تشییع مظلوم را در دنیا ترویج کنند.

آیت ا… قربانی از استاندار و مدیران استانی برای حضور در این منطقه تقدیر کرد و افزود : مدیران باید از دلسوزان این منطقه غافل نشوند و مشکلات منطقه را با همکاری آنان مرتفع سازند.
وی خواستار رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود در این منطقه شد و گفت : تکمیل ساختمان  بخشداری و آتش نشانی دیلمان ، تامین آب شرب ، بهسازی راه،ایجاد  کشتارگاه،ساخت خانه ی عالم و  اتمام درمان‌بستر دیلمان بخشی از خواسته های مردم این منطقه است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.