×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس گیلان :  تامین گرمای برخی مدارس ییلاقی گیلان با بخاری‌های هیزمی             

 

سرپرست اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس گیلان، با بیان اینکه برخی از مدارس خشتی در صعب العبورترین نقاط استان قرار دارند و امکانات اولیه نظیر برق و گاز هم ندارند، گفت: با وجود چنین شرایطی، برای تامین گرمایش کلاس‌های درس مناطق ییلاقی از بخاری‌های نفت سوز یا هیزمی استفاده می‌گردد.

به گزارش گیلان پیام، دکترعلی اوسط اکبری مقدم ،با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و وضعیت گرمایشی مدارس عشایری، اظهار کرد:۴۶ مدرسه عشایری با ۵۶ کلاس درس شامل خشتی،چوبی و سنگی در استان داریم که در دستورکار اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان قرار دارند.

سرپرست اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس گیلان،افزود:از این تعداد ۴ مدرسه عشایری در املش، ۱۹ مدرسه در ارتفاعات تالش، ۱۴ مدرسه رودسر و رحیم آباد، یک مدرسه در اطاقور، یک مدرسه در رضوانشهر، یک مدرسه در رودبار، دو مدرسه در سیاهکل، یک مدرسه در فومن و سه مدرسه در ماسال قرار دارد.

وی گفت: تامین گرمایش مدارس توسط پکیج، اسپیلت و بخاری‌های تابشی انجام می‌گیرد، البته در برخی مناطق ییلاقی استان با دمای کمتر از ۴ درجه اسپیلت جوابگو نیست که یا باید از انرژی‌ پاک خورشیدی یا از موتور برق استفاده شود.

سرپرست اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه تعمیر و بازسازی مدارس خشتی در اولویت قرار دارد، ادامه داد: برخی از مدارس خشتی در صعب العبورترین نقاط استان قرار دارند و امکانات اولیه نظیر برق و گاز هم ندارند لذا با توجه به شرایط منطقه، برای تامین گرمایش برخی کلاس‌های درس مناطق ییلاقی از بخاری‌های نفت سوز یا هیزمی استفاده می‌شود.

دکترمقدم یادآور شد: در استان گیلان ۱۴۶ مدرسه عشایری موجود بوده که از این تعداد ۹۱ مدرسه عشایری در حال فعالیت می‌باشند، مابقی مدارس (۵۵مدرسه) بعلت کاهش دانش‌آموز و بحث مهاجرت تعطیل شده‌اند و از ۹۱ مدرسه فعال با توجه به اطلاعات گزارش شده ۴۵ مدرسه در پنج سال گذشته ساماندهی شده که ۴۶ مدرسه از مدارس فعال با توجه به نگرش سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مرحله ساماندهی و برنامه ریزی است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.