×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
هفتاد و هشتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

 

هفتاد و هشتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با رویکرد بررسی پروژه های استراتژیک منابع انسانی، در سالن اجلاس ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام، در هفتاد و هشتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پروژه های استراتژیک منابع انسانی بررسی و بر توانمند سازی و ارتقای نیروی انسانی دانشگاه تاکید شد. دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و مشارکت جمع کثیری از دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان در این راهپیمایی بزرگ، گفت: برگزاری مراسم اربعین حسینی و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا، می تواند در ارتقای فرهنگ سازمانی اثر گذار باشد. وی ادامه داد: جمعی از دانشگاهیان علوم پزشکی جهت ارایه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین در کربلا معلا حضور فعال دارند که جا دارد از زحمات آنها تشکر کنیم.

دکتر یوسف زاده با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همایش ملی آمار و برنامه ریزی حایز رتبه دوم شد، اظهار داشت: کسب رتبه دو م در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، نشان از جهش بزرگ دانشگاه در حوزه های مختلف است . رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد: استقرار نظام ارجاع الکترونیک بر پایه سیستم های بهداشتی درمانی وزارت بهداشت برای اولین بار در کشور (استقرار این نظام از طریق توسعه شبکه ملی سلامت) نیز یکی دیگر از دستاوردهای مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان سال جاری می باشد.

وی ادامه داد: رتبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه فناوری در سال ۹۴ در حدود ۶۰ بود و این عدد در سال ۹۵ به ۳۲ رسید و درسال ۹۶ به رتبه ۱۲ ارتقاء پیدا کرد که این موفقیت مرهون اندیشه راهبردی دانشگاه است.دکتر یوسف زاده راه اندازی یک نظام ارزیابی عملکرد مناسب در سیستم را ضروری دانست و گفت: با استقرار یک نظام ارزیابی عملکرد می توان میزان بهره وری سازمان را افزایش داد و این مهم باید از برنامه های اصلی حوزه آمار دانشگاه باشد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: برنامه های علمی نیازمند زمان برای به ثمر رسیدن هستند و در حال حاضر دانشگاه پس از دو سال از اجرایی شدن برنامه شاهد به بار نشستن ثمرات برنامه راهبردی خود است.

دکتر یوسف زاده یاد آور شد: منابع انسانی یکی از مهمترین حوزه ها برای رشد و بهره وری در سازمان است و در حال حاضر این حوزه فقط معطوف به اجرای قوانین و چارچوب های ثبت شده از سوی سازمان بالادستی است که نیازمند تحول اساسی در این حوزه هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که آزمون و خطا در نیروی انسانی جایگاهی ندارد، اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه باید چرخ های توسعه دانشگاه بچرخد و این حرکت نیازمند توانمند سازی منابع انسانی است. در این زمینه مدیریت منابع انسانی بسیار حایز اهمیت است. وی ادامه داد: مدیریت منابع انسانی باید با خلاقیت بتواند در ابتدا خود را ارتقاء داده و سپس با دانش محوری و دانایی کارکنان را نیز به سمت ارتقای همه جانبه سوق دهد. در این زمینه باید گروه های هدف برای توانمند سازی مشخص شوند تا فرصت رشد بیشتری در اختیار آنان قرار گیرد و آموزش ها نیز باید در دو سطح عمومی و اختصاصی برای گرو های شناسایی شده اجرا شود تا کارایی لازم برای آنان داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که مغزهای کوچک زنگ زده به ما اجازه توسعه و ارتقای سازمان را نخواهد داد، خاطر نشان کرد: باید از تفکر سنتی بیرون بیایم و با هنر مدیریت، توانمندی های کارکنان را آشکار کرده و از ظرفیت کارکنان توانمند و خلاق در جایگاه های تصمیم گیری سازمان استفاده کنیم. وی ادامه داد: باید سعی کنیم تا با عدالت محوری و شایسته سالاری زمینه را برای مشارکت کارکنان ایجاد کنیم و در این خصوص حوزه پرستاری نسبت به سایر واحدها، موفق عمل کرده است.

بررسی پروژه های استراتژیک منابع انسانی، جانشین پروری، نظام پیشنهادات و دانشگاه مجازی از مهمترین موضوعات هفتاد و هشتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.