×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
محمد پورناصرانی:با بازنگری در طرح تفصیلی گامی بلند در کاهش مشکلات شهروندی برداشته شود

معاون شهر سازی و معماری شهرداری رشت با اشاره به وجود نواقصی در طرح تفصیلی و ضرورت بازنگری در طرح فوق بیان داشت: تا پایان سال جاری سعی می شود با بازنگری در طرح تفصیلی گامی بلند در کاهش مشکلات شهروندی برداشته شود.

به گزارش گیلان پیام،وی با تاکید بر اینکه اجرای کمیسیون ماده صد باعث ایجاد یک سری ناهنجاری شده، گفت: بیشتر کسانی که تخلف ساختمانی دارند مشکلات را از طرح تفصیلی و عدم صدور پروانه برای زمین های فاقد سند مالکیت می بینند. لذا امید است با بازنگری این طرح شاهد کاهش چشمگیر این تخلفات باشیم و همچنین اصلاح قوانین که سند مالکیت به وجود ساختمان منوط نگردد که در پارادوکس ثبت اسناد از دادن سند به املاک فاقد اعیان امتناع میکند و شهرداری برای صدور پروانه به املاک فاقد سند!!!! نگاه تکلیف چیزی جز خلاف ساختمانی پیش رو نمیگذارد که امیدواریم صادقانه و کارشناسانه با مسئله برخورد و اصلاح قوانین در دستور کار مسئولین امر قرار گیرد.

ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان یکی از سیاست های مهم حوزه معاونت شهر سازی و معماری شهرداری رشت است

محمد پور ناصرانی ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان را یکی از سیاست های مهم حوزه معاونت شهر سازی و معماری شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: این موضوع نیز نیازمند یک سری زیر ساختهایی است که باید اهمیت آن مورد توجه ویژه شهردار آتی شهر قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد زیرساختهای اینترنتی قرار بود که امسال انجام گردد که به دلایل مختلف از جمله کم اهمیت جلوه دادن حوزه های مرتبط که آن را به اشتباه هزینه میبینند و نه سرمایه گذاری تاکنون این مهم میسر نگردید. البته هزینه ایجاد زیرساخت های اینترنتی متاثر از افزایش نرخ ارز نیز بوده که این امر ما را دچار مشکل نموده است.

معاون شهر سازی و معماری شهرداری رشت از آمادگی کامل حوزه شهر سازی در ایجاد زیرساختهای اینترنتی خبر داد و گفت: با توجه به آماده بودن طرح و برنامه این زیرساخت شهروندان می توانند تمامی خدمات از جمله اخذ مجوز پروانه ساخت و…. را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

محمد پور ناصرانی از راه اندازی سامانه shahrsazi.rasht.ir در حوزه معاونت شهر سازی و معماری شهرداری رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام ضوابط، دستورات و شیوه ارتباط مردم با حوزه شهر سازی از طریق ارتباط مستقیم با سامانه shahrsazi.rasht.ir در کوتاه ترین زمان ممکن میسر خواهد شد و این معاونت آمادگی دارد همه روزه به صورت کاملاً رایگان مشاوره در خصوص احداث بنا و انطباق حداکثر ظرفیت املاک با ضوابط و بررسی مشکلات بوجود آمده با طرح تفصیلی را مستقیماً از شهروندان دریافت و در حل آن نهایت تلاش و رضایتمندی شهروندان را ایجاد نماید.

وی عدم توجه مدیریت شهری در خصوص ارائه پاسخ ها و خدمات الکترونیکی به شهروندان را از نقدهای اساسی حوزه معاونت شهر سازی و معماری خواند و گفت: از آنجایی که جهان منفعت زیادی از دنیای الکترونیکی می برد، لذا پرداختن به پاسخ های الکترونیکی به شهروندان علاوه بر صرفه جویی در وقت شهروندان و کاهش بار ترافیکی در سطح شهر تاثیر بسزایی در افزایش درآمدهای شهرداری و همچنین آسایش شهروندان را در پی خواهد داشت.

معاون شهر سازی و معماری شهرداری رشت از اعتراض مردم در زمینه عدم شفاف سازی شهرداری ها سخن گفت و یادآور شد: شهرداری در کمیسیون ماده صد فقط یک دبیرخانه است و شهرداری نقشی در این رای کمیسیون ندارد بر این اساس در راستای شفاف سازی عملکرد این معاونت در صدد آن است تا با راه اندازی نرم افزار الکترونیکی ارائه خدمات و سامانه shahrsazi.rasht.ir امکان دسترسی شهروندان به آراء کمیسیون ماده صد و ماده ۵ را میسر سازد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.