×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست شهرداری رشت در دیدار با فرماندار رشت :   تلاش کردیم فضای شهرداری،فضایی آرام و به دور از تنش باشد

 

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در این دیدار با تبریک انتصاب میرشمس مومنی زاده به عنوان فرماندار رشت اظهار کرد: در دوران سرپرستی تلاش کردیم فضای شهرداری آرام و به دور از تنش باشد و کارکنان مطالبات خود را به موقع دریافت کنند.

به گزارش گیلان پیام، وی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری رشت و بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی آن از دوران گذشته بیان داشت: شهرداری رشت با عقب ماندگی ۷۶ درصد از حوزه درآمد مواجه بوده است و در دو ماه اخیر با رشد مساعد ۵ درصدی به ۷۱ درصد از درآمد پیش بینی شده رسیده است. هرچند میزان درآمد و تحقق بودجه در سه ماه پایانی سال بهتر خواهد شد.

سرپرست شهرداری رشت تاکید کرد: هیچ گاه خدمات شهرداری تعطیل نخواهد شد و مردم همواره به خدمات شهرداری ها نیازمند هستند.

بهارمست با اشاره به طرح تفصیلی رشت و معضلات آن گفت: طرح تفصیلی موجود منجر به افزایش ساخت و ساز غیرمجاز می شود و امیدواریم با اصلاحات آن از تخلفات ساختمانی کاسته شود.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی در دست اجرا شهرداری رشت عنوان کرد: قرارداد پروژه های آسفالت و پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی در برخی نقاط رشت منعقد شده و در دست اجرا است.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه تلاش کردیم موانع اداری در پروژه های سرمایه گذاری برطرف شود، گفت: قرارداد احداث چمن مصنوعی و تماشاخانه در پارک نارون در قالب بسته سرمایه گذاری منعقد شد.

وی از انتخاب سرمایه گذار برای بازگشایی مجدد شهربازی رشت خبر داد و گفت: با برگزاری مناقصه سرمایه گذار برتر انتخاب شد و در چند روز آینده قرارداد بازگشایی شهربازی رشت منعقد خواهد شد تا فضایی برای اوقات فراغت شهروندان فراهم شود.

بهارمست در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت های فرمانداری شهرستان رشت و تعاملات لازم میان شهرداری و فرمانداری موانع و مشکلات پیش رو برطرف شود.

میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت در این دیدار اظهار داشت: مدیریت صحیح بحران شهرداری رشت در بارندگی دو روز گذشته کمترین مشکلات را در سطح رشت مشاهده کنیم.

وی رشت را شهری با قدمت فرهنگی بالا و صاحب رتبه در بین شهرهای کشور دانست و افزود: باید با همدلی، هم افزایی و همگرایی سرنوشت بهتری برای رشت رقم بزنیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه شهرداری رشت برای ارائه خدمات گسترده به شهروندان نیاز به منابع مالی دارد، مطرح کرد: تلاش می کنیم برای ارتقای منابع مالی شهرداری رشت بیشتر از ظرفیت های استانی و ملی بهره گیریم.

مومنی زاده عنوان کرد: باید اقدامات شهرداری در حوزه زیرساخت و امور روزمره به موازات و تناسب هم دنبال شوند و نباید هیچ کدام مورد غفلت واقع گردند.

وی به ضرورت استفاده از بخش خصوصی و منابع ملی تاکید کرد و یادآور شد: مدیران شهرداری می توانند از ظرفیت بخش خصوصی بهره مند شوند و یقینا با همدلی و یکپارچگی می توان رشت را به جایگاه شایسته اش برسانیم.

محمد رضا شیرزاد معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت در این دیدار اظهار کرد: رشت به لحاظ اسمی کلانشهر بوده ولی از عواید آن بهره مند نشده است.

وی رشت را مرکز ارائه خدمات در استان گیلان دانست و افزود: روزانه جمعیت رشت به بیش از یک میلیون نفر می رسد و باید از امکانات و منابع یک کلانشهر برخوردار باشد ولی تنها اسم آن را یدک می کشد.

شیرزاد خواستار تخصیص اعتبار بیشتر شهر رشت در مصوبات کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت شد و گفت: امیدواریم سهم اعتبارات رشت متناسب با جمعیت آن درنظر گرفته شود.

محمد پورناصرانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت در این دیدار با تاکید بر ضرورت افزایش عوارض خلاف ساختمانی بیان کرد: متاسفانه شرایطی در رشت رقم خورده که سازندگان به پرداخت خلاف ساختمانی بیشتر به اخذ پروانه از سوی شهرداری تمایل دارند.

وی افزایش خلاف ساختمانی و عدم مراجعه سازندگان برای اخذ پروانه را خطری بزرگ برای رشت عنوان کرد و گفت: در این راستا حمایت و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی و به ویژه دستگاه های نظارتی با شهرداری رشت ضروری است.

پورناصرانی طرح تفصیلی فعلی رشت را یکی از عوامل تخلفات ساختمانی و توسعه حاشینه نشینی در رشت عنوان کرد.

مرتضی شریفی معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری رشت در این دیدار ضمن تبریک انتصاب فرماندار رشت به اهمیت توانمندسازی نیروی انسانی تاکید کرد.

شریفی با اشاره به اینکه باید تطابقی بین نظام خدمت و دستمزد وجود داشته باشد، گفت: هنگامی که اصول و چارچوبی مناسب در انتصابات، پیشرفت و کارآیی شغلی ترسیم شود، بسیاری از مشکلات سیستم اداری مرتفع خواهد شد.

علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی رشت تنها متعلق به رشت نیست و در بسیاری از عملیات ها و ماموریت های خارج از رشت خدمات ارائه می دهد، گفت: ۳۵ درصد از عملیات های سازمان آتش نشانی رشت مربوط به خارج از رشت است.

مقصودی خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای سازمان آتش نشانی شهرداری رشت از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت شد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از پسماند استان گیلان در سراوان دفن می شود، گفت: همه تنها شهرداری را متولی و پاسخگو در حوزه سراوان می دانند و سایر دستگاه ها در حوزه سراوان همکاری نکرده و پاسخگو نیستند.

مقصودی با اشاره به معضل سد معبر و جمع آوری دستفروشان نیز گفت: مسئله سد معبر نیز یک موضوع قابل حل است ولی شهرداری نیز در این زمینه تنها است و به مشارکت دستگاه های دیگر نیازمند است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت توضیح داد: شهرداری هزینه اسکان و غذای سامانکده را به تنهایی پرداخت می کند و سایر دستگاه ها نیز در این زمینه مشارکتی ندارند.

فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد با مشارکت شهرداری و فرمانداری رشت بتوان روند اجرای پروژه های ترافیکی رشت تسریع یابد.

در این دیدار علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، محمد رضا شیرزاد معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت، محمد پورناصرانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت، علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت، مرتضی شریفی معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری رشت و فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت حضور داشتند./انتهای پیام

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.