×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فرهاد دلق پوش خبر داد:  رشد ۵۲ درصدی استخراج معادن گیلان در نیمه اول سال

 

فرهاد دلق پوش در کارگروه شورای معادن گیلان که با حضور استاندار و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری تشکیل شد، گفت: هشت درصد مناطق دارای پتانسیل‌های معدنی را دارا است که در سال ۹۶ حدود ۱۰ میلیون تن مواد معدنی در گیلان استخراج ‌شده است.

به گزارش گیلان پیام،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان میزان استخراج مواد معدنی واقعی شش ماهه اول ۹۶ را ۷/۳ میلیون تن بیان کرد و ادامه داد: در ششماهه اول سال ۹۷ به میزان ۶/۵ میلیون تن برداشت معدنی در گیلان انجام شده است که ۵۸% میزان استخراج در شش ماهه اول سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته ایم.

دکتر دلق پوش اضافه نمود: اصلاح فرایند صدور مجوز برداشت شن و ماسه، فعال‌سازی معادن غیرفعال، تشکیل منظم جلسات شورای معادن استان، کارگروه تعامل با منابع طبیعی و کارگروه‌های مرتبط، شفاف‌سازی میزان نیاز به مصالح در استان را ازجمله برنامه‌های سازمان صنعت معدن تجارت گیلان در سال ۹۷ در حوزه معادن اعلام نمود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۲ شهرداری با پروژه‌های عمرانی که همواره نیاز به شن و ماسه رودخانه ای دارند، ۷۲ واحد دانه‌بندی با ظرفیت تولید متوسط از ۱۰۰ هزار تن در سال و پیمانکاران پروژه های عمرانی از متقاضیان شن و ماسه رودخانه‌ای هستند که به طور مکرر به بخش معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مراجعه می‌ نمایند.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان، عدم تناسب ظرفیت عرصه های معدنی موجود با پروژهای عمرانی را مهمترین مشکل این بخش دانست و اظهار داشت: عدم موافقت آب منطقه ای، منابع طبیعی در واگذاری معادن، عدم اعلام نظر صریح دستگاه‌ها در پاسخ استعلامات در ارائه مجوز معادن جهت بهره‌برداری و وجود معارضین محلی و مالکیت اراضی محدوده های معدنی را از مشکلات دیگرمعدنکاران در بهره‌برداری از عرصه‌های معدنی اعلام نمود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.