×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دریافت هزینه سونوگرافی از سوی متخصص زنان غیرقانونی است

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دریافت هزینه سونوگرافی از سوی متخصص زنان و زایمان غیرقانونی است.

به گزارش گیلان پیام، دکتر اسماعیل نور صالحی – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: دریافت هزینه سونوگرافی از سوی متخصص زنان و زایمان غیرقانونی است و در این خصوص به ۷ نفراز متخصص زنان و زایمان استان که از بیماران خود هزینه سونوگرافی دریافت کرده بودند، تذکر کتبی داده شد.

وی با بیان این که نظارت بر مراکز ارایه دهنده خدمات سلامت یکی از مهم ترین رسالت‌های معاونت درمان دانشگاه است، تصریح کرد: کارشناسان حوزه نظارت بر درمان دانشگاه به صورت مستمر و شبانه روزی بر عملکرد درمانگاه‌ها، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، مطب‌های پزشکان عمومی و متخصص و … نظارت می کنند.

معاون درمان دانشگاه تاکید کرد: اگر مردم از نحوه ارایه خدمات مراکز بهداشتی درمانی که به آن مراجعه کرده اند، ناراضی هستند، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۹۰ اطلاع داده و مراتب را پیگیری کنند.

وی با بیان این که نظارت بر مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی بر اساس استاندارهای صادره از سوی وزارت بهداشت انجام می‌گیرد، اظهار داشت: ارایه خدمات شهروندی در مطب‌ها نیز یکی از موارد مهمی است که در نظارت‌ها مورد توجه قرار می گیرد.

دکتر نور صالحی تذکر کتبی را نخستین گام برخورد با متخلفین حوزه سلامت دانست و افزود: در صورت تکرار تخلفات، متخلفین به مراجع ذی صلاح معرفی خواهند شد تا بر اساس قانون و مقرارت با آنان برخورد شود.

معاون درمان دانشگاه با بیان این که در شش ماه اول سال جاری ۱۹۸مورد بازدید از مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی استان صورت گرفته است، ادامه داد: در این خصوص به ۱۵۰ مورد تذکر کتبی داده شد، و ۳۵ مورد به تعزیرات حکومتی و ۲ مورد نیز به دادگاه معرفی شدند.

دکتر نورصالحی از انجام ۲۲ مورد بازدید شبانه از مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: بر اساس همین بازدیدهای میدانی شبانه روزی حوزه نظارت، ۱۵ مرکز درمانی شامل؛ دندانساز تجربی فاقد مجوز، بینایی سنجی فاقد پروانه، ساخت و فروش عینک طبی غیرمجاز، مطب‌های طب سنتی غیرمجاز، مطب‌های شبانه‌روزی پلمپ و از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری شده است.

وی از کاهش سهمیه داروی ۱۰ مرکز ترک اعتیاد در استان خبر داد و گفت: ابطال پروانه فعالیت یک مرکز ترک اعتیاد در استان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای نظارت بر مراکز درمانی،  طی شش ماه اول سال جاری بوده است.

معاون درمان دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با متخلفین حوزه سلامت که باعث به خطر افتادن سلامتی شهروندان گیلانی می‌شوند، هیچ‌گونه مماشاتی ندارد و با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

دکتر نور صالحی فعالیت مطب‌های شبانه روزی را غیرمجاز دانست و تاکید کرد: مطب‌های شبانه‌روزی باید به درمانگاه‌های شبانه‌روزی تبدیل شوند، زیرا درمانگاه‌های شبانه‌روزی برای ارایه خدمات درمانی به شهروندان، دارای استانداردهای لازم و مناسب هستند.

وی در پایان با اشاره به ارایه خدمات درمانی در درمانگاه های شبانه روزی تمام وقت خاطرنشان کرد: هیچ مطب شبانه روزی بدون اطلاع دانشگاه، نمی تواند تغییر شیفت دهد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.