×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شایع‌ترین بیماری در سالمندان گیلان، بیماری‌های قلبی عروقی است

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که تعداد سالمندان زن نسبت به تعداد سالمندان مرد در استان بیشتر است، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی شایع‌ترین بیماری در میان سالمندان گیلانی است.

به گزارش گیلان پیام،دکتر محمد عباسی – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد سالمندان زن نسبت به تعداد سالمندان مرد در استان بیشتر است گفت: بیماری‌های قلبی عروقی شایع‌ترین بیماری در میان سالمندان گیلانی است.

وی با اشاره به این مطلب که ۷ تا ۱۳ مهرماه هفته جهانی سالمند است، گفت: تحکیم حقوق سالمندان شعار هفته جهانی سالمند نامگذاری شده است. وی با بیان این که گیلان ۳۳۵ هزار سالمند دارد، افزود: ۳۳۰هزار نفر از این افراد در سامانه نظام یکپارچه ارجاع سیب ثبت شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: ۵۴ درصد از جمعیت سالمندی گیلان یک بار از برنامه‌های مراقبت دانشگاه علوم پزشکی استان بهره‌مند شده‌اند و همچنین ۱۵ درصد از سالمندان گیلانی در برنامه‌های آموزشی این دانشگاه شرکت کرده‌اند.

عباسی با بیان این که تعداد سالمندان زن نسبت به تعداد سالمندان مرد در استان بیشتر است، یادآور شد: بیماری‌های قلبی عروقی شایع‌ترین بیماری در میان سالمندان گیلانی است.

وی با اشاره به این که سالمندان به ۳ گروه اصلی سالمندان جوان؛ گروه سنی ۶۰ تا ۷۴، سالمندان میانه؛ گروه سنی ۷۵ تا ۹۰ سال و سالمندان پیر؛ گروه سنی ۹۰ به بالا تقسیم می‌شوند، یادآور شد: سالمندان جوان بیشترین گروه سنی سالمندان گیلانی معادل ۷۲ درصد و سالمندان پیر کمترین گروه سنی سالمندان گیلانی معادل ۱٫۲ این جمعیت را تشکیل می‌دهند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.