- نویسنده : مدیر وبسایت
- 22 خرداد 1404
- کد خبر 37862
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /

گیلان پیام/مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت: باتوجه به ناترازی های موجود، هدف اصلی ما پایداری شبکه و استمرار در خدمت رسانی است.
وی افزود: ۳۶ اقدام تدوین شده از سوی وزارت نیرو با جدیت در سطح شرکت در دستور کار قرار گرفته است که با اجرای این فعالیت ها و مشارکت مشترکان و مسئولان، از فصل گرم پیش رو با کمترین مشکل عبور خواهیم کرد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: ضروری است اطلاع رسانی به مردم و فعالیت های آگاه سازی مدیریت مصرف بعنوان یک اصل مهم و تاثیر، مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.
صادقی تاکید کرد: رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکان در تعرفه های مختلف موضوعی بسیار مهم است که باید توسط کارکنان شرکت همانند گذشته با جدیت پیگیری و اجرا شود و مشترکان بالای ۲٫۵ برابر الگوی مصرف در الویت نصب کنتورهای هوشمند با قابلیت مذکور قرار گرفته اند.
صادقی خمامی همچنین به فناوریهای نوین مورد استفاده در مرکز پایش اشاره کرد و افزود: مرکز پایش با استفاده از سیستمهای پیشرفته، قادر است تا به صورت لحظهای وضعیت شبکه برق را تحت نظر داشته باشد و هرگونه اختلال یا مشکل را سریعاً شناسایی و برطرف کند.
وی گفت: بسط تعامل دو سویه با مردم و مشترکان کمک شایان توجه ای به صنعت برق برای عبور از فصل گرم ۱۴۰۴ خواهد داشت و توزیع برق گیلان این تضمین را به مردم استان می دهد که همکاران این شرکت ضمن پایش لحظه ای وضعیت شبکه های توزیع برق گیلان آماده انجام فعالیت های شبانه روزی برای تامین برق پایدار هستند.
همچنین در این نشست سید سعید میرشریفی ناظر عالی شرکت توانیر اظهار داشت: وزارت نیرو برای جبران ناترازی موجود در صنعت برق دو راهکار کلی را در پیش گرفته است، یکی افزایش ظرفیت تولید برق از مسیرهای گوناگون ممکن و دیگری به طور موازی، مدیریت میزان مصرف برق در بخشهای مختلف، تا از این طریق میزان تأثیر ناترازی بر تأمین نیاز مصرف برق را به حداقل برساند.
وی افزود: مانند اکثر کشورهای پیشتاز در مسیر تحول و پیشرفت انرژی در دنیا، با نگاه مدیریت و بهینهسازی آن و استفاده از منابع تجدیدپذیر، ما نیز باید از الگوی مدیریت واحد انرژی با بکارگیری سبد متنوع انرژی بهرهبرداری کند.
میرشریفی تصریح کرد: هدف از این ارزیابیها، ایجاد فهم مشترک از مفاهیم تخصصی صنعت برق و تدوین زبانی مشترک است تا موتور پیشران این صنعت به حرکت درآید و به اهداف آرمانی دست یابیم.»
گفتنی است؛ در پایان این نشست، مدیر دفتر مدیریت مصرف گزارشی از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان درراستای برنامه های مدیریت بار ارائه کرد و مرکز راهبری پایش بار و سایر واحدهای ستادی، بر اساس چک لیست های مرتبط را مورد ارزیابی قرار گرفت و طی دو روز، بازدیدهایی از مدیریتهای برق شهرستانها و اقدامات انجامشده در راستای بستههای مدیریت مصرف انجام شود./انتهای پیام