×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت: اختصاص اعتبار ۱۴۷ میلیاردی به شهرستان رشت

 

سیدمحمد احمدی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان رشت گفت: ۳۲٫۳۸ درصد بودجه استان به شهرستان رشت اختصاص یافت

 

به گزارش گیلان پیام،سیدمحمد احمدی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان رشت، اظهار کرد: قریب به ۳۸ درصد از پروژه‌هایی که در استان طی هفته دولت افتتاح شد، در حوزه شهرستان رشت بود که بیانگر فعال و پیگیر بودن مسئولین این شهرستان در پیگیری مطالبات مردم است.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه توریع اعتبارات توسط شهرستان انجام می‌گیرد، افزود: توزیع اعتبارات سال گذشته در سه ردیف «ماده ۱۸۰»، «متوازن» و «تملک یا استانی» بود و امسال محدودیت‌هایی اضافه شده است.

احمدی گفت: همه باید به عنوان دولتمردان که در ارکان نظام جمهوری اسلامی مسئولیت یافته‌ایم باید در این شرایط حساس از هر امکانی که در اختیار ما قرار داده می‌شود، بیشترین بهره را ببریم.

وی ادامه داد: اعتبارات شهرستان نسبت به سال گذشته کمترشده، در کل کشور هم بخشی از درآمدهای وابسته به نفت محدود شده است لذا باید براساس سیاست‌هایی که نظام و دولت در دستورکار قرار داده، پیش بگیریم. باید با هم‌افزایی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، بهترین اقدامات را ارائه دهیم. سال گذشته در بخش اعتبار مصوب ۴۵ میلیارد تومان دریافت داشتیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه مبلغ ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار باید در شهرستان رشت توزیع شود، تصریح کرد: ۳۲٫۳۸ درصد بودجه استان را به شهرستان رشت اختصاص داده‌اند، در سالجاری توزیع موقت بخشی از اعتبارات براساس پیش بینی‌های انجام شده، صورت گرفته است. امسال باید ۱۷ میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان را توزیع کنیم که به عبارتی ۶۱ درصد نسبت به اعتبارات تملک سال گذشته کسری داریم، با این شرایط نمی‌توانیم همه خواسته‌ها را اجابت کنیم.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های ملی برای تحقق اهداف و پروژه‌های بهره مند شویم زیرا بخشی از اعتبارات کلان ملی به وزارتخانه‌ها سپرده می‌شود، اعتبارات وزارتخانه‌ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان بررسی نمی‌شود.

احمدی با اشاره به واگذاری برخی از پروژه‌ها به بخش خصوصی، ادامه داد: با وجود شرایط موجود باید برخی از پروژه‌ها که به پیشرفت قابل قبولی رسیده‌اند را به بخش خصوصی واگذار کنیم و از پذیرش پروژه‌های جدید اجتناب کنیم ، باید به اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره بپردازیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.