×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
همزمان با هفته دولت با حضور وزیر نیرو صورت گرفت:  بهره برداری از ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه شرقی رشت

 

در چهارمین روز از هفته دولت با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو پروژه تلمبه خانه فاضلاب ناحیه اصلی شرقی رشت به بهره برداری رسید.

 

به گزارش گیلان پیام،وزیر نیرو با اشاره به ضرورت اجرای طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در راستای حفظ محیط زیست و تأمین سلامت شهروندان افزود: این طرح بعنوان یک پروژه زیست محیطی اهداف جامعی دارد و باید به ابعاد اجتماعی آن توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه دفع غیراصولی فاضلاب و رهاسازی آن در انهار و رودخانه ها موجب تخریب محیط زیست می شود تصریح کرد: از نگاه گردشگری نیز این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر اردکانیان در تشریح این پروژه اظهار داشت: خط انتقال اصلی فاضلاب ناحیه شرقی رشت به طول تقریبی ۳۷۰۰ متر و قسمتی از شبکه فاضلاب ناحیه شرقی رشت بطول ۲۱٫۵ کیلومتر با احداث یک باب تلمبه خانه به ظرفیت ۱۵۵۰ لیتر بر ثانیه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اجرا شد.

وی در پایان با اشاره به پروژه‌های ساماندهی رودخانه‌های رشت خاطرنشان کرد: برای این منظور در دو مرحله ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار شرکت آبفای گیلان قرار گرفت که با اجرای این پروژه‌ها، از ورود ۲۴ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز به رودخانه ها جلوگیری به عمل آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.