×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور :  تخصیص ۱۰۰درصداعتبارات ملی در سه ماهه نخست سال

 

 

 

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گیلان از تخصیص  ۱۰۰درصداعتبارات ملی در سه ماهه نخست سال خبر داد.

 

به گزارش گیلان پیام،دکتر مهراله رخشانی مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مهر نیزعصر امروز در نشست مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان که در خصوص مشکلات آموزش و پرورش استان در حوزه های مختلف در سالن اجتماعات این اداره کل  برگزار شد با بیان اینکه متوسط سرانه فضای آموزشی کشور برای  هر دانش آموز ایرانی پنج متر و ۱۸ سانتیمتر است، گفت: این رقم برای دانش آموزان گیلانی چهار متر و ۸۲ سانتیمتر است که این میزان از میانگین کشوری کمتر است و برای رسیدن به میانگین کشوری باید با عزم جدی و همت مضاعف تلاش نمود.

وی بااشاره به اینکه توانستیم تخصیص اعتبارات ملی را  در سه ماهه نخست سال ۱۰۰ درصد دریافت نماییم ،افزود: این اتفاق مبارک، نشانی از همت والا در جهت تامین  منابع مالی برای تکمیل پروژه های آموزشی کشور است.

رخشانی مهر با بیان اینکه باید در جهت تکمیل مدارس نیمه تمام  با همتی مضاف تلاش کنیم اذعان داشت: تا مهر ماه سالجاری حدود ۸ هزار کلاس درس را آماده بهره برداری نموده و به حول قوه الهی تحویل ادارات آموزش و پرورش خواهیم نمود.

وی ضمن تشکر از اهتمام جدی خیرین مدرسه ساز به امر مقدس مدرسه سازی اظهار داشت: ما در اسفند سال گذشته توانستیم در جهت تحقق تعهدات خود نسبت به تکمیل پروژه های مشارکتی ، تخصیص  اعتبارات  مربوط به تکمیل  این پروژه هارا به ۱۰۰درصد برسانیم .

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعداد مدارس تخریبی و مدارس غیر استاندارد اظهار داشت : تمام تلاش خود را می‌کنیم  تا مشکل فضاهایی که نیازمند تخریب و بازسازی هستند با برنامه ریزی حل شود.

در ادامه علی اوسط اکبری مقدم ،افزود: در سطح استان ۱۴۰پروژه نیمه تمام با ۷۰۰کلاس درس وجود دارد و برای تکمیل این پروژه ها نیازمند عزم ملی هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه فعال هم اکنون در سطح استان در حال اجرا داریم تصریح کرد:امیدوارم به حول قوه الهی با تامین اعتبار لازم بتوانیم به موقع این پروژه ها را تکمیل و تحویل ادارات آموزش و پرورش دهیم.

مقدم با اشاره اینکه ۲۲ پروژه در سطح شهرستان رشت نیز در حال اجرا داریم ،یادآورشد:شهرستانهای رشت و تالش بیشترین مشکلات کمبود فضاهای آموزشی را دارند امیدوارم این موضوع  مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از داشته های خود باید صیانت کنیم افزود: فرهنگ نگهداری و استفاده بهینه از فضاهای آموزشی باید نهادینه شود .

مقدم بحث تعمیر و نگه داری فضاهای آموزشی را از موارد بسیار مهم برشمرد و استهلاک و فرسودگی ساختمان های آموزشی با عنایت به عدم نگه داری و شرایط اقلیمی استان را عامل مهمی جهت تخریب بناها و نوسازی آن طی دهه اخیر دانست.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب بودجه مصوب سنواتی و مستمر به منظور تعمیر و نگه داری فضاهای آموزشی شد.

وی با اشاره به منابع مالی پروژه ها در سال گذشته تصریح کرد: خدا را شاکریم در سال ۹۶ اتفاقات خوبی در بخش تخصیص اعتبارات افتاد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.