×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
علی بهارمست در مراسم تجلیل از خبرنگاران مطرح کرد:  مدیریت شهری نیازمند رسانه است

مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان رشت با حضور علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا و رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر، محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر، بهراد ذاکری، محمد حسن علی پور، فرهام زاهد، احمد رمضانپور نرگسی از اعضای شورا اسلامی شهر رشت، فاضلی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل خانه مطبوعات، سیده مریم رضاطبع مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه شهرداری، پیام جعفری نیا مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از مدیران و معاونین شهرداری رشت و جمع کثیری از خبرنگاران این شهر در تالار گلستان برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام ، علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت با گرامیداشت روز خبرنگار در سخنانی بیان داشت: در راستای سختی و مشقات کار رسانه بارها سخن رفته اما هرگز برنامه ریزی مدونی در این عرصه انجام نشده است.
سرپرست شهرداری رشت اصحاب رسانه را محرک توسعه دانست و تصریح کرد: شایسته است تا مدیران کشوری برنامه ای مدون در زمینه ساماندهی مشکلات تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه که یکی از ارکان اساسی دموکراسی است داشته باشند.
وی افزود: در استان گیلان ویژگی خاصی در عرصه رسانه وجود دارد که آنهم حضور جوانان تحصیلکرده در کنار پیشکسوتان است. خوشبختانه به لحاظ کثرت و کیفیت در این زمینه در رتبه بالایی قرار داریم، بنابراین لازم است تا از ظرفیت های موجود در توسعه بهره بهتری داشته باشیم .
علی بهارمست با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نیازمند رسانه است، خاطرنشان کرد: رسانه جدا از بحث اطلاع رسانی می تواند در جهت مشارکت مردمی و ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات ارتباط تنگاتنگ با مجموعه مدیریت شهری داشته باشد.
رسانه صدای مردم است

سرپرست شهرداری رشت رسانه را صدای مردم اعلام کرد و گفت: طرح سئوالات، ارائه پیشنهادات و بیان نقاط ضعف که توسط رسانه مطرح می شود باید مورد پذیرش مدیریت شهری قرار گیرد. شایسته است تا مدیران با استقبال از این پیشنهادات و انتقادات در مسیر توسعه گام بردارند.
وی در پایان سخنان خود ضمن ارج نهادن به تلاش های شبانه روزی خبرنگاران خاطرنشان کرد: شایسته است تا یادی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای داشته باشیم که امروز به هر دلیلی در جمع ما نتوانستند حضور یابند که از آن جمله می توان به اسماعیل راستی پیشکسوت عرصه رسانه در حوزه ورزشی اشاره داشت که به دلیل کسالت نتوانست در جمع ما باشند؛ آرزوی تندرستی و سلامتی ایشان را از درگاه خداوند باری تعالی خواستاریم.

سید امیر حسین علوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی بیان داشت: در فرهنگ و تفکرات مکتبی و انقلابی ایران اسلامی یاد آور بزرگداشت مقام انسان هایی است که جان خود را خالصانه تقدیم کردند تا ما امروز در محیطی امن زندگی کنیم.
تحقق ۱۲ بسته خدمت رسانی از ۵۰ خدمت در شورای اسلامی شهر رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اهمیت حوزه خبرنگاری از دید مجموعه مدیریت شهری تصریح کرد: شایسته است تا از تلاش های مدیر روابط عمومی که سال های گذشته همکاری تنگاتنگی با خبرنگاران داشته و آقای سید پیام جعفری نیا که در این مدت منشأ تحولات بزرگی در عرصه های مختلف از جمله عرصه رسانه بوده اند و همچنین سرکار خانم رضاطبع که از ابتدای آغاز به کار خود در مدیریت امور رسانه ضمن برقراری ارتباط دوستانه با اصحاب رسانه توانستند گام مثمر ثمری در عرصه اطلاعات و رسانه بردارند، قدردانی شود.

وی با تاکید بر اینکه کارها و تلاش های مجموعه مدیریت شهری با قلم توانا و نگاه تیزبین خبرنگاران منعکس می گردد، گفت: ما در مجموعه شورای اسلامی شهر رشت قول ۵۰ خدمت را به شهروندان فهیم رشت داده بودیم که ۱۲ بسته نهایی و انجام شده است یک بسته از این ۱۲ بسته ویژه خبرنگاران در راستای همکاری های مجموعه مدیریت شهری با مطبوعات و عرصه رسانه است که در مدت کوتاهی این بسته به مدیریت شهری و سازمان های تابعه تسریع خواهد یافت.
ارایه بسته حمایتی به خبرنگاران از سوی مجموعه مدیریت شهری

سید امیرحسین علوی یادآور شد: با توجه به ظرفیت مجموعه مدیریت شهری، هدف ما در ارائه بسته حمایتی به خبرنگاران، خدماتی چون بالا بردن کیفیت جشنواره مطبوعات، کمک و حمایت در غالب صندوق های حمایتی و … است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه خبرنگاران در بدترین و بهترین شرایط آب و هوایی منعکس دهنده رخداد های جامعه هستند، یادآور شد: طرح حمایتی در مجموعه شورای اسلامی شهر رشت مطرح و اعلام وصول شده و اکنون در کمیسیون های بودجه و فرهنگی درحال بررسی است .
تدارک سفر زیارتی مشهد برای ۱۴ خبرنگار برتر و فعال رسانه ای

وی افزود: هدف ارائه این بسته علاوه بر شفاف سازی عملکرد جلوگیری از برخورد های سلیقه ای است تا از این به بعد شاهد حذف هیچ رسانه ای در حمایت های مجموعه مدیریتی نباشیم.

سید امیر حسین علوی تدارک سفر زیارتی برای ۱۴ خبرنگار برتر ازسوی شورا به مناسبت روز خبرنگار خبر داد و تصریح کرد: این سفر با تعریف مکانیزمی از سوی روابط عمومی شورا و شهرداری انجام خواهد شد.


قرار گرفتن مجموعه شورا در آزمونی دیگر

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز با حضور در جمع اصحاب رسانه و میزبانی عرصه خبر را افتخاری برای مجموعه مدیریت شهری رشت دانست و خاطرنشان کرد: قرار بود به بهانه تجلیل از خبرنگاران ارائه گزارش از سوی مجموعه مدیریت شهری نباشد.

محمد حسن عاقل منش یادآور شد: امید است با اهدای لوح سپاس و هدایایی هرچند ناچیز قدردان گوشه ای از فعالیت های عرصه خبر رسانی باشیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه ما در مقطع بسیار حساسی قرار گرفته ایم بیان داشت: با رفتن دکتر نصرتی و با حضور سرپرست جوان روند مدیریتی شهرداری رشت ادامه دارد.

وی یادآور شد: امروز مجموعه شورای اسلامی شهر رشت در آزمون دیگری برای انتخاب شهردار قرار گرفته، لذا امید است تا با حمایت های اصحاب رسانه انتخاب شایسته ای داشته باشیم.

خبرنگاران هموار کننده مسیر توسعه شهر با ارائه پیشنهادات و نقدهای منصفانه خود هستند

فاطمه شیرزاد نیز ضمن تبریک روز خبرنگار به همه عکاسان و خبرنگاران کشور ایران اسلامی و شهر رشت، گفت: امید است امروز یک روز با نشاطی در کنار شما داشته باشیم و مراسم تقدیر گامی است در جهت تقدیر از از خبرنگارانی که در توسعه شهر رشت قلم فرسایی دارند و یا با نقدهای منصفانه راه و مسیر را برای توسعه همه جانبه شهر هموار می نمایند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم گفت: من در این جلسه به احترام اعضای شورا و اصحاب رسانه حضور دارم. بنابراین سخنرانی نخواهم کرد و این روز را به همه خبرنگاران تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

آمادگی بسیج رسانه در راستای همکاری در ارتقا فعالیت رسانه ای

مسئول بسیج‌ رسانه استان گیلان، محسن جعفری روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: ‌ امید ‌است خبرنگاران به رسالت اصلی خود توجه کنند .

وی افزود: سازمان بسیج‌ رسانه میزبان برگزاری جلسات، دوره های مقدماتی و پیشرفته خبرنگاری و کلاس های مختلف عکاسی و اردوهای فرهنگی است و‌ آمادگی کامل جهت هرگونه همکاری با اصحاب رسانه را در راستای ارتقای فعالیت رسانه ای دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.