×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نشست تخصصی بررسی نوسانات تراز  سطح آب دریای خزر برگزار شد

 

به مناسبت در پیش رو بودن روز دریای خزر و به منظور بررسی روند فعلی نوسانات سطح آب دریای خزر ، نشست تخصصی با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های ساحلی شمال کشور و برخی مدیران و مسئولان ذیربط  ؛ در سالن اجتماعات سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد .

 

به گزارش گیلان پیام، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان بااعلام این خبر گفت در این  نشست تخصصی آمادگی برای کاهش اثرات و تبعات نامناسب ناشی از نوسانات تراز سطح آب دریای خزر مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

قربانعلی محمدپور گفت بر اساس گزارشات تهیه شده از سال ۱۳۵۷ تاسال ۱۳۷۴ افزایش تراز آب و پیشروی ان به میزان ۲/۵  متر بوده؛ از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۴ به میزان ۱۳۰سانتی متر کاهش تراز آبی وجود داشته و در دو سال بعد از آن تقریبا متوقف  شد .

وی تصریح کرد مطالعات نشان می دهد تا سه سال آینده تراز آب دریای خزر ۴۲ سانتی متر افزایش یابد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت راهکارهای اجرایی و مدیریتی برای کاهش اثرات سوء ناشی از نوسانات سطح آب دریای خزر وجود دارد که در این نشست مطرح شد و در خصوص آن بحث وتبادل نظر شد که از جمله آن میتوان به وضع و تدوین قوانین مناسب در مورد تعین حد حریم و بستر دریا در دوره های نوسان ، حد پیشروی و پسروی آب اشاره کرد.

وی افزود علامت گذاری در خصوص پسروی یا پیشروی و اطلاع رسانی عمومی هم در این زمینه ضروری است .

محمدپور گفت بیان این مطلب هم که  بازنگری در خصوص قانون اراضی مستحدث و ساحلی و ماده ۶۳ برنامه چهارم توسعه ، آیین نامه های اجرایی مربوطه و سایر قوانین مشابه که موجب کاهش خسارت ناشی از نوسانات ادواری خزر می شود هم می تواند نتیجه مثبتی ارائه دهد ؛ در این جلسه مطرح شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.