×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت ؛  توسعه همگون رشت، مستلزم ترسیم چشم انداز بلند مدت اقتصادی است

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بر ضرورت ترسیم چشم انداز بلند مدت برای شهر رشت تاکید کرد و گفت: لازمه توسعه پایدار و متوازن و ارتقای سطح زندگی شهروندان، مستلزم ترسیم برنامه عملیاتی بلند مدت است.

به گزارش گیلان پیام،سید امیر حسین علوی افزود: نقشه شهر رشت نشان می دهد، توسعه جغرافیایی رشت در ده های اخیر متوازن صورت نگرفته است. افزون بر آن با اضافه شدن برخی از روستاهای همجوار به محدوده شهر رشت طبق طرح تفصیلی جدید، لزوم ترسیم چشم انداز توسعه برای رفع کاستی های گذشته از یک سو و توسعه همگون رشت ضروری است.

وی تاکید کرد: مدیران مناطق باید وضع موجود در محلات هر منطقه را به خوبی مطالعه نموده و ضمن تجزیه و تحلیل فرصت ها و تهدیدهای هر محله، استراتژی مشخصی برای اداره هر منطقه داشته باشند.

علوی خاطر نشان کرد: لازمه ترسیم چنین چشم اندازی، تشخیص منابع و پتانسیل های اقتصادی در هر منطقه است تا بتوان بر مبنای آن آورده اقتصادی ایجاد کرده و با درآمد حاصله از آن برای توسعه همگون محلات و افزایش خدمات رفاهی برای شهروندان هزینه کرد.

رئیس شورا، برحفظ و ارتقاء منزلت عملکردی مناطق و تقویت زندگی اجتماعی در محلات تاکید کرد و افزود: محلات کم برخوردار بویژه، مناطق ۴ و ۵ باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و خدمات به نحوی صورت گیرد که منزلت اجتماعی ساکنان هر محله، افزایش یافته و احساس تعلق و در نتیجه همکاری با مدیریت شهری از سوی شهروندان تقویت گردد.

علوی یادآور شد: با وضعیت بحران آب در کشور، روند مهاجرت به شهر رشت روبه تزاد است. مدیران مناطق باید از هم اکنون برای مهاجران برنامه داشته باشند و ضمن بهره مندی از آورده مالی مهاجران، از ظرفیت ایشان به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی استفاده نمایند.

وی همچنین تصریح کرد: شورای شهر رشت تلاش دارد تا زمین های شرکت سپید رود را تملک نماید، شهرداری باید چشم انداز توسعه رشت را در ساخت محله ای با استانداردهای روز شهری در این محدوده ترسیم نماید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.