×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان مطرح کرد:  رقابتی شدن صنعت پوشاک در استان گیلان با طرح حمایتی دولت

 

احمد علی شهیدی  در خصوص سازو کارهای  اجرای طرح توسعه صنعت پوشاک در این استان، بیان کرد: از سال گذشته اجرای این طرح در ۵ استان کشور در راستای حمایت ازتولید و اشتغال در مناطق محروم پیش بینی شد و درهمین راستا با سفر دکتر نوبخت به استان هماهنگی های لازم با استانداری گیلان انجام گرفت.

به گزارش گیلان پیام،وی در این باره افزود: در ابتدا لازم بود شرکت ملی توسط بخش خصوصی به ثبت برسد و در هر کدام از این استانها نیزیک شرکت استانی تاسیس شود و دولت نیز در نقش حمایت کننده  طرح و تامین تسهیلات لازم وارد عمل شده است.

شهیدی گفت: در تولید پوشاک در راستای اجرای طرح فوق صادرات و طراحی مد به عهده شرکت ملی و تامین مواد اولیه و برش کاری توسط شرکت استانی و دوخت و دوز پوشاک نیز در نواحی صنعتی مجاور روستاهای کم برخوردار انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان  در ادامه افزود : ناحیه صنعتی سه کام رضوانشهر ، پرکاپشت آستانه اشرفیه ، کوچیچال فومن و اطاق ور لنگرود ازجمله نواحی صنعتی هستند که واحدهای مستقردر آنها برای برش کاری و مونتاژ پوشاک در نظر گرفته شده اند و تولید کنندگان و روستاهای مجاور این نواحی نیز دوخت دوزپوشاک را برعهده می گیرند. این کار اشتغالزایی بیشتری برای این مناطق را به دنبال دارد.

شهیدی در خصوص پیش بینی میزان اشتغالزایی در این طرح بیان کرد :تهیه پوشاک زنانه برای تامین نیازداخل و صادرات به خارج کشورو ایجاد اشتغال هدف گذاری این طرح است و هیچ سقفی  ومحدودیتی برای توسعه و ایجاد اشتغال در آن نداریم. هر چقدر طرح توسعه پیدا کندو موفق باشد می تواند اشتغالزایی بیشتری به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایتهای دولت از این طرح بیان داشت : در حال حاضر دولت وام و تسهیلات با سود ۱۰ درصدی برای ان طرح در نظر گرفته و برای سوبسید یارانه آن مبلغ۱ میلیارد تومان به بانک عامل کشاورزی پرداخت کرده است. ازاینرو بانک وام مورد نیازشرکت استانی را با سود۱۰ درصدی در اختیار آنها قرار می دهد. در واقع دولت تعهد داده هر چقدر طرح پیشرفت کند و به تسهیلات نیاز داشته باشد یارانه آن را پرداخت می کند. دولت تصمیم گرفته سقفی دراین طرح تعیین نکند و بنابراین وقتی بخش خصوصی موفق عمل کند دولت نیز چتر حمایت خودرا گسترش می دهد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.