×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان:  ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در گیلان تشکیل شد

 

 

فرهاد دلق پوش در اولین جلسه ستاد مبارزه با احتکار کالا با اشاره به فضا سازی روانی ایجاد شده در بازار، گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده برخی از سودجویان، ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در گیلان تشکیل شد

 

به گزارش گیلان پیام،رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تشکیل این ستاد را در راستای سیاست های ابلاغی دولت برای نظارت مطلوب بر کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد استفاده مردم دانست و اظهار داشت: یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت ها و برهم زدن موازنه تنظیم بازار استان، احتکار و اختفا است.

دکتر دلق پوش از شروع تشدید نظارت و برخورد همه جانبه با محتکران کالای مصرفی مردم خبر داد و عنوان کرد: اقلام و کالاهای پرمصرف و حساس به اندازه کافی در انبارها و مراکز ذخایر کالا موجود است؛ ولی برخی از سوداگران با ایجاد فضای روانی و احتکار این اقلام می‌خواهند در صف دشمنان ملت قرار گیرند که این به معنی مقابله با دولت و مردم است.

وی اضافه نمود: بازرسان و کارشناسان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نیروی مقاومت بسیج به اتفاق کارشناسان نظارت و بازرسی این سازمان به صورت دو شیفته با انجام بازرسی‌های مشترک با همکاری سربازان گمنام امام زمان در دستگاه امنیتی به صورت مداوم در حال رصد بازار هستند و با متخلفین در حوزه بازار به شدت و فوریت برخورد می‌گردد.

فرهاد دلق پوش به استفاده از کلیه ظرفیت‌ها در جلسه ستاد تاکید نمود و گفت: در شرایط کنونی اقتصادی کشور همراهی و همت همگانی تشکل‌های صنفی صنعتی و عموم مردم هوشیار و متعهد استان گیلان در کشف مکان های اختفا و احتکار کالاهای پر مصرف خانوار بسیار حائز اهمیت است، لذا سامانه ۱۲۴ این سازمان به صورت شبانه روزی آماده دریافت و پاسخگویی به گزارشات مردمی است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان تصریح کرد: کلیه کالاهای وارداتی و تولید شده در داخل باید به نرخ رسمی به مردم عرضه شوند و نرخ نامه های آن توسط اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه ابلاغ می شود و باید نرخ ها در معرض رویت مردم قرار گیرد و مردم نیز هنگام خرید اقلام حتما فاکتور خرید را از فروشندگان مطالبه نمایند.

فرهاد دلق پوش همچنین به همکاری مطلوب تعزیرات حکومتی درهمراه نمودن شعبه سیار در گشت‌های مشترک بازرسان در بازار اشاره نمود و عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته، قاضی کشیک در شعبه سیار گشت‌های بازرسان در بازار حضور خواهند یافت و بلافاصله پس از تشکیل پرونده و محرز شدن تخلفات اقدام قانونی با قید فوریت بدون اتلاف وقت انجام خواهد شد.

وی به صراحت اعلام نمود: ذره بین کلیه دستگاه‌های نظارتی در کلیه مراکز رسمی و غیررسمی ذخیره و عرضه کالا در استان فعال شده است. بر همین اساس ضمن بازرسی های مختلف آماده دریافت گزارشات مردمی هستیم و کلیه تحرکات غیرمتعارف در بازار رصد می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خطاب به اعضای ستاد مبارزه با احتکار و اقتصاد عنوان کرد: در این شرایط بایستی وظایف خود را افزایش دهیم تا از فشار روانی بر مردم در بازار کاسته شود و گلوگاه های فسادخیز شناسایی گردند و اگر کوتاهی شود هم به خودمان و هم به جامعه آسیب وارد می شود

دکتر دلق پوش با عنایت به پیدایش هیجانات کاذب و مقطعی بازار، در پایان توصیه نمود: مردم با فرهنگ استان نیز با درک شرایط و التهاب بی مورد بازار از خرید اقلام غیر ضرور و احتکار خانگی پرهیز نمایند تا آرامش و ثبات به بازار برگردد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.