×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
امام جمعه رشت:  لزوم خانه تکانی اساسی در حوزه های سیاسی و اقتصادی

 

 

 

 

امام جمعه رشت وجود برخی مسئولان ناکارآمد در دستگاه های یکی از دلایل بروز مشکلات عنوان و تأکید کرد: دولت باید با فساد برخورد قاطع کرده و گلوگاه های فساد را ببندد.

به گزارش گیلان پیام، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت با اشاره به نوسانات بازار ارز، طلا، سکه، مواد غذایی و اقلام مورد نیاز مردم، اظهارکرد: بخشی از این نوسانات و مشکلات مربوط به توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب و القای ناکارآمدی نظام به جامعه است، افزود: از سوی دیگر برخی از این مشکلات نیز مربوط به وجود فساد در دستگاه های دولتی است.

امام جمعه رشت ناکارآمدی، کم کاری و عدم توجه به مسائل و مشکلات از سوی برخی از مسئولان را یکی دیگر از دلایل بروز این مشکلات در جامعه برشمرد و گفت: متاسفانه استفاده از نیروهای مسن و پیر سبب شده که دستگاه ها از ظرفیت خود به حد مطلوب بهره برداری نکنند.

وی در ادامه با تأکید براینکه مسئولان ناکارآمد باید از بدنه دستگاه ها خارج شوند، خاطرنشان کرد: باید از فکر و توان جدید و جوان برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دولت باید از جوانان متخصص ایرانی استفاده کند، تصریح کرد: برخورد قاطع با مفاسد باید از سوی دولت با جدیت بیشتری دنبال شده و دولت باید مبادی و گلوگاه های فساد را ببندد.

وی با اشاره به اینکه واردات بی رویه سبب نابودی بسیاری از صنایع و بخش ها شده است، افزود: دولت باید از واردات بی رویه که اقتدار نظام مقدس اسلامی را زیر سوال برده جلوگیری به عمل آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته بیشتر وقت دولت در برجامی گذشت که فرجامی برای ایران نداشت، گفت: امروز نیز دولت نباید به دنبال ادامه برجام با اروپایی باشد که همانند آمریکا با ما رفتار می کند.

وی با تأکید براینکه در حوزه های سیاسی و اقتصادی نیازمند خانه تکانی بزرگی هستیم، اظهار کرد: این موضوع باید از سوی دولت مورد توجه ویژه قرار گیرد تا افراد ناکارآمد کنار رفته و به جای آنها نیروهای متخصص و جوان وارد میدان شوند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نبود شفافیت و صداقت با مردم سبب بروز بسیاری از مشکلات و سوء استفاده دشمنان از شرایط شده است، تصریح کرد: دولت شرایط را برای جامعه شفاف سازی کرده و با مردم صادق باشد.

وی همچنین در ادامه به سخنان ترامپ در زمینه آمادگی برای مذاکره با ایران نیز اشاره کرد و یادآورشد: نباید اجازه دهیم فردی همانند ترامپ به خود اجازه این سخنان را داده و عده ای نیز در داخل از این مذاکره حمایت کنند. ایران اسلامی با اقتدار خود کشورهای اروپایی و آمریکا را به زانو درآورده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.