×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان رشت :   بررسی آخرین وضعیت طرح‌های سالم‌سازی و مناطق خطرآفرین سواحل شهرستان

 

سیدمحمد احمدی فرماندار شهرستان رشت در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های سالم‌سازی و مناطق خطرآفرین سواحل شهرستان رشت اظهار داشت: اداره‌کل ورزش و جوانان بر اساس دستوالعمل ساماندهی سواحل کشور وظایفی را در این حوزه برعهده دارد که می بایست به آن عمل کند.

به گزارش گیلان پیام، فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود ، حوزه سواحل این شهرستان در حال حاضر از وضعیت مطلوبی برخوردار است گفت: تلاش است علاوه بر ایجاد رفاه و امنیت در ۲۳ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان رشت، این مناطق مقصد گردشگری مسافران باشد.

احمدی با بیان اینکه علاوه بر تجهیز ملزومات طرح‌های سالم‌سازی شهرستان رشت باید با اقدامات مطلوب و ایجاد خاطراتی خوش برای مسافران موجب تداوم ورود مسافران به این شهرستان باشیم افزود: با تجهیز و فراهم کردن بستر‌ گردشگری در نوار ساحلی رشت، گردشگران در بدو ورود می بایست مورد استقبال قرار گیرند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید بر اینکه با فراهم کردن بستر‌های گردشگری در حوزه سواحل، نشاط اجتماعی باید برای مسافران ملموس باشد و دریا مهم‌ترین ظرفیت برای جذب گردشگر است گفت: کمیته‌های عضو در ستاد ساماندهی سواحل باید به‌طور ویژه به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که به‌طور قانونی استفاده از دریا در استان مجاز است باید از تمامی ظرفیت‌ها به‌منظور ایجاد فضایی امن و با نشاط برای گردشگران استفاده شود اعلام کرد: در راستای ایجاد رفاه و امنیت در سواحل شهرستان رشت باید با هرگونه هنجار شکنی به طور جدی برخورد شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دهیاران سربازان خط مقدم مدیریت سواحل هستند و هیچ نهادی همانند دهیاران نمی‌تواند سواحل در روستاها را مدیریت و سازماندهی کند اظهار داشت: مدیریت روستاها برابر قانون بر عهده دهیاران است و این مقوله باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید بر اینکه در ۲۳ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان رشت ۵۵ نقطه خطرآفرین وجود دارد و با اقدامات مطلوب باید این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دریا با همکاری و کمک دهیاران به طور مطلوب پیش می‌رود.

احمدی با اشاره به اینکه با بسترسازی مناسب در نوار ساحلی شهرستان باید موجب تداوم ورود مسافران به شهرستان رشت باشیم خاطرنشان کرد: گزینه‌های معرفی شده از سوی دهیاران به‌منظور نیروهای نجات غریق باید به طور ویژه مورد آموزش کامل قرار گیرند.

وی با بیان اینکه جلسات ساماندهی سواحل در شهرستان رشت به طور مستمر ادامه دارد و این شهرستان تاکنون یک غریق در نوار ساحلی خود داشته است تاکید کرد: با تلاش و کوشش باید ایام پرنشاط و خوشی را برای مسافران در سواحل شهرستان رشت فراهم کنیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.